Felix Crudu Tesloveanu: 40% din carburanții vânduți în Republica Moldova sunt de la Rompetrol

În cel mult un an, toate stațiile operate de Rompetrol în Republica Moldova vor oferi clienților același tip de servicii și vor arăta la fel ca cele din România.
Autor: | | 4 Comentarii | 460 Vizualizari

Rompetrol se extinde agresiv pe piața din Republica Moldova. În 2016, a deschis 12 stații noi (față de doar 5 în 2015), urmând ca până la sfârșitul anului să mai lanseze una, iar anul viitor încă șapte. Doar pe retail, compania are în Moldova o cotă de piață de 20%, dar dacă adăugăm și vânzările wholesale, aceasta ajunge la 40%, a explicat directorul general al Rompetrol Moldova, Felix Crudu Tesloveanu.

Cu tot cu stațiile deschise în 2016, Rompetrol Moldova operează acum 77 de benzinării, care nu sunt, însă, o investiție proprie, ci sunt închiriate pe termen de 10 ani. Ele sunt dezvoltate de terți, branduite, operate și aprovizionate de Rompetrol, iar compania le plătește chirie proprietarilor în funcție de performanța stației.

În ceea ce privește volumele de vânzări, față de anul trecut, în 2016 am înregistrat o creștere a volumelor vândute cu 12%.. (...) Faţă de 2012, am dublat cota de piaţă. Am ajuns în top trei al tuturor importatorilor din Republica Moldova. Comparativ cu 2012, când a fost atins nivelul critic, am dublat volumele vândute. De asemenea, ne-am dublat cota de piață față de acum cinci ani. Cifra de afaceri este dublă raportat la 2012, când a fost de 80 de milioane de dolari. Anul acesta, vom trece de 150 de milioane de dolari. Suntem lideri pe piața de distribuție a carburanților din Republica Moldova, unde vindem produse de la Petromidia. Vindem atât prin stațiile noastre, dar și la alți jucători de pe piață, și în agricultură, construcții etc (...) Suntem convinși că vom deveni lideri de piață”, a explicat Felix Crudu Tesloveanu, directorul general al Rompetrol Moldova, la Chișinău, într-o conferință de presă.

În condițiile în care în Republica Moldova nu există nicio rafinărie, totul provenind din import, țara consumă anual circa 600.000 de tone de carburanți, din care 40% sunt fabricați în rafinăria românească de la Midia (în jur de 250.000 de tone).

Filiala din Republica Moldova a companiei controlate de KazMunayGas vrea să atingă, în 2017, o cifră de afaceri cu 10-12% mai mare decât cea de anul acesta, urmând să ajungă la peste 170 milioane de dolari (cu 20 de milioane mai mult decât va avea anul acesta). Asta în condițiile în care de la 1 iunie anul acesta, în Republica Moldova, prețul carburanților este plafonat de stat, ceea ce a însemnat, la momentul respectiv, o micșorare, peste noapte, cu un leu a prețului benzinei și motorinei.

„La fiecare două săptămâni modificăm prețul în funcție de ce decide Autoritatea Națională de Reglementare”, a explicat Alexandru Andronic, retail director al Rompetrol Moldova.

Din acest motiv, reprezentanții companiei caută modalități de creștere a vânzărilor. Una din variante se referă la diversificarea serviciilor în stațiile companiei – vânzarea de produse alimentare și non-alimentare – ceea ce se face deja în majoritatea stațiilor, dar se ia în calcul și posibilitatea ca clienții benzinăriilor Rompetrol să-și poată plăti aici amenzile de circulație, facturile, taxele și impozitele sau ratele la bănci, ba chiar și rovinietele pentru drumurile naționale (care până de curând au fost monopolul unei companii).

Practic, carburanţii produşi la Petromidia ajung pe două căi pe piața din Republica Moldova:

- fie pe Dunăre, în terminalul naval de la Giurgiuleşti, de unde sunt încărcați în cisterne și transportați, pe șosea, până la depozitul companiei,

- fie direct pe șosea, prin România, pe la granița de la Albița, ca ulterior să fie descărcați în depozitul Rompetrol.

Compania românească controlată de KMG International vinde în Moldova șase tipuri de carburanți: patru aditivați Efix – la standarde Euro5, și două produse de bază, fără aditivi (speciale pentru spațiile non-UE).

În total, în Republica Moldova sunt circa 650 de benzinării, din care 500 sunt aşa numitele benzinării „de lanţ”.

Principalii competitori ai Rompetrol în Republica Moldova, sunt Lukoil și Petrom (companii din România), Tirex, Vento și Bemol (companii de peste Prut).

Din cele 500 de benzinării „de lanț”, Lukoil operează 102, Tirex (fostă companie de stat locală, acum privatizată) operează 86, Petrom are 80, iar Rompetrol 77. În Republica Moldova, Rompetrol este perezent pe piață din 2002 și are aproape 800 de angajați. 




Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi