5.000 de români amendați pentru glume proaste la telefon

5.000 de români amendați pentru glume proaste la telefon

Aproape 5.000 de amenzi, între 500 si 1.000 de lei, au fost aplicate, de la începutul anului, unor persoane care au făcut apeluri false la 112, pentru a glumi, a înjura operatorii sau a se conversa.

Persoanele amendate sunt cele care apelează în mod abuziv Serviciul 112, de regulă, se joacă la telefon, fac glume proaste, țipă, cântă, pun muzică, aduc injurii operatorilor 112, doresc să converseze sau să fie ascultati de către cineva ori solicită diverse informatii cu caracter nonurgent, se arată într-un comunicat al STS, publicat pe site-ulvrn.ro. În situația în care persoanele care apelează abuziv Serviciul 112 sunt identificate, acestea pot primi amendă între 500 si 1.000 lei. Însă, de regulă, acest tip de apel este inițiat de pe telefoane cu serviciu preplătit și nu sunt identificabile, astfel că sancțiunile nu relevă numărul mare de apeluri false. În primele cinci luni ale acestui an, în Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgentă, au fost recepționate, în medie, 45.863 de apeluri pe zi, respectiv 1.911 apeluri pe oră. Numărul total mediu de operatori cu care se răspunde la apeluri în 24 ore, la nivel național, este de aproximativ 300. Astfel, numărul mediu de apeluri tratate de către un operator într-o zi, la nivel national, este de 425, iar pe oră aproximativ 18 apeluri. Apelurile false întârzie tratarea celor reale, timpul mediu de tratare al unui apel fiind de 50 de secunde. În afara acestei întârzieri care creează operatorilor un mare disconfort, se mai poate prejudicia și calitatea serviciului prestat, spun reprezentantii STS, citați de vrn.ro.