8,7 kilometri din Autostrada Transilvania pe care nu va lucra Bechtel, scoși la licitație. AFLĂ cât ne costă

8,7 kilometri din Autostrada Transilvania pe care nu va lucra Bechtel, scoși la licitație. AFLĂ cât ne costă

Compania de Autostrăzi a scos la licitație 8,7 kilometri din Autostrada Transilvania. Valoarea estimativă a proiectului este cuprinsă între 73 și 80 de milioane de euro.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a scos la licitație cei 8,7 kilometri dintre Gilău și Nădășelu, de pe Autostrada Transilvania, secțiune  Secțiunea se află e tronsonul 3A Cluj Vest (Gilău) - Mihăieşti, care are o lungime totală de 25,5 km. Potrivit anunțului de licitație, proiectarea și construcția a mai puțin de 9 kilometri de autostradă ar trebui să ne coste între 316,7 milioane lei (73,1 milioane euro) şi 348,3 milioane lei (80,4 milioane euro), fără TVA. Durata contractului este de șase ani, incluzând aici proiectarea, construcția și perioada de garanție. Proiectarea va dura 6 luni, execuția lucrărilor un an și jumătate, și perioada de garanție va fi de patru ani. Astfel, dacă totul decurge bine ar trebui să putem circula pe acești 8,7 kilometri în 2014.

Constructorul celor 8,7 km dintre Gilău şi Nădăşelu va fi selectat prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 21 martie. Finanțarea va fi asigurată de la bugetul de stat. Un traseu plin de viaducte Traseul acestei secțiuni de autostradă pornește de la limita sectorului 2B, la nord-est de localitatea Gilau, traversand un drum local, printr-un pasaj inferior, o serie de vai, drumul național DNIF și calea ferată Cluj - Oradea.

De asemenea, viitoarea utostradă va ocoli pe la nord cimitirul localității Gilău. În continuare autostrada traversează diferite văi și pârâie, fiind necesară construcția a două viaducte cu o lungime de 120 metri și 280 metri.

Ne puteți urmări și pe Google News

Până la kilometrul 5 al acestei secțiuni de autostradă, traseul este în rampă, cu declivități ce variază între 1% - 5%. Asta înseamnă că este necesar să se prevadă benzi suplimentare pentru vehicule lente, începând chiar de la kilometrul 3.

La kilometrul 4+100, la traversarea unei văi va fi necesar un nou viaduct cu o lungime de 240 de metri, care va avea o înălțime maximă de circa 27 de metri.

Traseul de la kilometru 5 până la kilometrul 9+500 este în pantă, cu declivitatea cuprinsă între 3% - 5% , fiind, de asemenea, nevoie de banda suplimentară pentru vehicule grele pe partea stângă. Între km 8 și 14,5, în zona localității Nădășelu, traseul actualizat părăsește culoarul propus la faza studiului de fezabilitate.

În studiul de fezabilitate, autostrada traversa, de pe partea stângă pe partea dreaptă, drumul național DN1F la km 9+500, printr-un viaduct de 1000 metri, și apoi revenea pe partea stângă a acestuia, la km 12, printr-un pasaj cu o lungime de 200 metri. Între cele două traversări, autostrada era amplasată pe versantul estic al localității, un versant abrupt și împădurit, situat în vecinătatea zonei locuite. De asemenea. pe această zonă, pentru traversarea unei văi adânci, era prevăzut un alt viaduct cu o lungime de 300 de metri la km 11+400.