Cum arată cel mai înalt viaduct din România

Cum arată cel mai înalt viaduct din România

Cu o înălţime maximă de 74 de metri de la sol şi o lungime de aproximativ un kilometru, viaductul de la Aciliu (judeţul Sibiu) va deveni din iarna acestui an cel mai înalt din România. Viaductul este parte a viitoarei autostrăzi Sibiu - Orăştie.

Viitorul viaduct numără 12 piloni, flancaţi de ambele părţi de câte o culee. Fiecare cale de rulare a autostrăzii este construită separat, iar înălţimea maximă faţă de sol este de 74 de metri. După ce pilonii viaductului au fost ridicaţi, constructorii de la Maeg au început aşezarea traveelor. Amplasarea acestora este cât se poate de spectaculoasă: aduse pe şantier la o lungime de câte 12 metri, traveele sunt sudate între ele, după care sunt pur şi simplu împinse pe pilonii ridicaţi.

Oţel şi cupru

Lucrările au un ritm propriu: odată sudate, traveele sunt împinse pe pilonii viaductului la o viteză de câţiva centimetri pe minut. În vârful fiecărui pilon au fost amplasate roţi pe care să gliseze traveele. Odată sudate şi împinse până în celălalt capăt al viaductului, întreaga structură de 7.800 de tone va fi ridicată cu sisteme hidraulice, după care va fi aşezate pe reazămul fiecărui pilon. "Alături de oţelul din aceste travee, a fost pus şi cupru. Astfel, nu va fi nevoie de vopsire şi întreţinere prin vopsire", explică inginerul Mircea Ignat, consultant în cadrul Collini, firma care asigură dirigenţia de şantier pe lotul III al autostrăzii Sibiu - Orăştie.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Minune" cu muncitori români

Firma angajată să execute viaductul din apropierea oraşului sibian Sălişte este din Italia. "Pe întreg şantierul lucrăm cu peste 100 de angajaţi. La sudarea şi montarea traveelor lucrează 35 de muncitori, dintre care 8 sunt din Italia, restul din România. Cei din Italia i-am adus pentru a-i specializa pe cei români, căci este o lucrare care nu a mai fost făcută până acum", spune Domenico Salviato, director tehnic al Maeg. Una din dificultăţile acestui viaduct este dată de faptul că are o curbă largă: prin urmare, traveele trebuie astfel asamblate, încât odată împinse peste pod să se aşeze perfect pe "forma" dată de piloni. La iarnă se va lucra în corturi

Pe măsură ce traveele sunt sudate şi împinse pe piloni, deasupra va fi asamblată o reţea de predale: structuri metalice pe care urmează a fi turnat betonul ce va susţine asfaltul autostrăzii. "În iarnă se va lucra la suprabetonare. O să se lucreze în corturi, cu aeroterme pentru a fi respectate cerinţele de temperatură", spune Mircea Ignat, inginer în cadrul consultanţilor de la Collini. Termenul de finalizare al tronsonului trei este, asemeni întregii autostrăzi Sibiu - Orăştie, luna aprilie 2013.