Din ţară

Cum arată cel mai înalt viaduct din România

Autor: Traian Deleanu | miercuri, 15 august 2012 | 37 Comentarii | 7829 Vizualizari
lucrari_autostrada_sibiu_orastie__Sebastian_Marcovici__5_
Cu o înălțime maximă de 74 de metri de la sol și o lungime de aproximativ un kilometru, viaductul de la Aciliu (județul Sibiu) va deveni din iarna acestui an cel mai înalt din România. Viaductul este parte a viitoarei autostrăzi Sibiu – Orăștie.

Viitorul viaduct numără 12 piloni, flancați de ambele părți de câte o culee. Fiecare cale de rulare a autostrăzii este construită separat, iar înălțimea maximă față de sol este de 74 de metri. După ce pilonii viaductului au fost ridicați, constructorii de la Maeg au început așezarea traveelor. Amplasarea acestora este cât se poate de spectaculoasă: aduse pe șantier la o lungime de câte 12 metri, traveele sunt sudate între ele, după care sunt pur și simplu împinse pe pilonii ridicați.

Oțel și cupru

Lucrările au un ritm propriu: odată sudate, traveele sunt împinse pe pilonii viaductului la o viteză de câțiva centimetri pe minut. În vârful fiecărui pilon au fost amplasate roți pe care să gliseze traveele. Odată sudate și împinse până în celălalt capăt al viaductului, întreaga structură de 7.800 de tone va fi ridicată cu sisteme hidraulice, după care va fi așezate pe reazămul fiecărui pilon.
”Alături de oțelul din aceste travee, a fost pus și cupru. Astfel, nu va fi nevoie de vopsire și întreținere prin vopsire”, explică inginerul Mircea Ignat, consultant în cadrul Collini, firma care asigură dirigenția de șantier pe lotul III al autostrăzii Sibiu – Orăștie.

”Minune” cu muncitori români

Firma angajată să execute viaductul din apropierea orașului sibian Săliște este din Italia. ”Pe întreg șantierul lucrăm cu peste 100 de angajați. La sudarea și montarea traveelor lucrează 35 de muncitori, dintre care 8 sunt din Italia, restul din România. Cei din Italia i-am adus pentru a-i specializa pe cei români, căci este o lucrare care nu a mai fost făcută până acum”, spune Domenico Salviato, director tehnic al Maeg. Una din dificultățile acestui viaduct este dată de faptul că are o curbă largă: prin urmare, traveele trebuie astfel asamblate, încât odată împinse peste pod să se așeze perfect pe ”forma” dată de piloni.

La iarnă se va lucra în corturi


Pe măsură ce traveele sunt sudate şi împinse pe piloni, deasupra va fi asamblată o reţea de predale: structuri metalice pe care urmează a fi turnat betonul ce va susţine asfaltul autostrăzii. "În iarnă se va lucra la suprabetonare. O să se lucreze în corturi, cu aeroterme pentru a fi respectate cerinţele de temperatură", spune Mircea Ignat, inginer în cadrul consultanţilor de la Collini.
Termenul de finalizare al tronsonului trei este, asemeni întregii autostrăzi Sibiu – Orăștie, luna aprilie 2013.

Tag-uri:


SPUNE-TI PAREREA

Libertatea

RTV

Realitatea

B1

Stiri pe surse

Unica

Ziare.com

Capital

Doctorul Zilei

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.