A fost deschisă şoseaua care leagă cartierul Noua de ocolitoare. Tronsonul are și piste pentru bicicliști

A fost deschisă şoseaua care leagă cartierul Noua de ocolitoare. Tronsonul are și piste pentru bicicliști

Brașovenii au o nouă arteră de legătură cu ocolitoarea orașului. Este vorba despre o arteră care traversează fosta uzină de autocamioane Roman-SA și care face legătura dintre cartierul turistic Noua și șoseaua ocolitoare a Brașovului.

Această şosea este amenajată, parţial, pe fostul traseu al căii ferate uzinale de la Roman S.A., trece pe sub Calea Bucureşti şi calea ferată, apoi se conectează la şoseaua ocolitoare. ,,Această arteră de circulaţie face legătura între cartierul Noua şi ocolitoarea municipiului, ceea ce înseamnă fluidizarea traficului de pe Calea Bucureşti şi asigurarea unei noi legături  a acestui cartier cu restul oraşului. În următoarea etapă vom face un acces dinspre acest drum spre drumul unde este situat Selgrosul şi un altul spre viitoarea arteră de circulaţie care va merge pe lângă calea ferată şi se va uni cu prelungire Crinului. În acest fel vom crea o reţea de drumuri între Calea Bucureşti şi calea ferată, care va fi baza pentru dezvoltarea întregii zone”  a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea. Deschiderea arterei de legătură modifică prioritățile de circulație în zonă. Comisarul Florian Szanto, şeful Biroului Rutier Braşov din cadrul Poliţiei Municipiului Braşov spune că ,,Strada Prunului va deveni drum cu prioritate şi pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu de la intersecţia cu noul drum şi intersecţia cu strada Brazilor.” Artera proiectată are originea la intersecţia dintre strada Prunului şi traseul căii ferate uzinale, desfăşurându-se pe vechiul amplasament al căii ferate, până la pasajul de cale ferată Bucureşti-Braşov, după care urmează vechiul drum de exploatare agricolă, până la intersecţia cu ocolitoarea municipiului. ,,De-a lungul traseului propus, drumul intersectează denivelat Calea Bucureşti pe sub pasajul superior existent (Podul Selgros) şi magistrala CF 300, tot  printr-o intersecţie denivelată, prin pasajul existent. Deoarece dimensiunile pasajului de cale ferată nu au permis amenajarea a două benzi de circulaţie, am introdus un sistem de semaforizare pentru trecerea pe sub pasajul CF. Această arteră are o lungime de 2,145 km, 3 sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. Traseul este iluminat până la intersecţia cu magistrala CF 300. Pe lungimea drumului de sud-est am amenajat 3 perechi de staţii pentru transportul în comun, a mai spus Toarcea. Tronsonul cu lungimea de 2,145 km are trei sensuri giratorii, șase stații pentru transportul în comun, câte trei pe fiecare sens, zid de sprijin, trotuare, stâlpi pentru iluminat public, două semafoare, marcaje și semne de circulație. Investiția a costat aproape 17 milioane de lei din fonduri europene, iar contribuția bugetului local a fost de doar 2 la sută.  

 

Ne puteți urmări și pe Google News