Achiziții cu cântec la Metrorex. Nici măcar ministrul Ioan Rus nu știe cine a câștigat licitația

Achiziții cu cântec la Metrorex. Nici măcar ministrul  Ioan Rus nu știe cine a câștigat licitația

Metrorex a atribuit un contract estimat la 440 milioane euro pentru achiziţia de trenuri, dar nu a anunţat și cine este compania selectată, informează B1 TV. Se pare că, nici măcar ministrul Transporturilor, Ioan Rus, nu a aflat până în prezent cine este câștigătoul licitației de la Metrorex, susținând însă că nici nu-l interesează cui va reveni contractul. Între timp, tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate.

Licitațiile și achizițiile cu cântec de la Metrorex vin în contextul în care tarifele pentru călătoria cu metroul vor fi majorate cu 16%-33%. Măsura ar urma să intre în vigoare la 28 martie, iar noile tarife sunt incluse în anexa unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor, pentru aprobarea tarifelor la călătoria cu metroul. În plus, din informațiile apărute în presă şeful companiei, Aurel Radu, este unul dintre cei mai bine plătiţi bugetari din România, cu aproape 1.500 de euro pe lună, după cum se poate vedea din declarația de avere a acestuia.

Câștigătorii nedeclarați ai licitației: spaniolii de la CAF

Potrivit unor surse din piaţă, licitaţia a fost deja câştigată de spaniolii de la CAF, care vor pune la dispoziţia Metrorex 51 de trenuri de metrou, pentru magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. Costurile se vor resimţi cel mai probabil în bilete, lucru deja anunţat de Metrorex. Între timp, Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, susţine însă că nu ştie cine e câştigătorul licitaţiei de la Metrorex, dar nici nu-l interesează cui îi va reveni contractul. Trenul cu care CAF a câştigat licitaţia Metrorex este acelaşi care circulă deja pe Magistrala 2 Pipera-Berceni şi din care Metrorex a cumpărat deja 24 de unităţi pentru 145 de milioane de euro. Printre criteriile de evaluare care au adus câştig spaniolilor de la CAF se numără preţul, masa trenului fără pasageri, timpul de parcurgere a traseului dus-întors pe Magistrala 5 şi costurile de mentenanţă pentru un an. CAF Spania a câştigat și în 2011, o licitaţie pentru livrarea a 16 trenuri de metrou către Metrorex, un contract de 97 de milioane de euro. Din luna decembrie 2013, trenurile de metrou au început să sosească eşalonat la Bucureşti. Metrorex va aloca 38,5 milioane lei şi pentru proiectul magistralei 6 care va lega Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă, al cărei termenul de punere în funcţiune al liniei este anul 2020 la solicitarea UEFA. Capitala va găzdui, pe Arena Naţională, patru meciuri, trei din faza grupelor şi unul din optimile de finală, în cadrul turneului final al Campionatului European de fotbal din 2020, alături de alte 12 oraşe.

Ne puteți urmări și pe Google News

Poliția și SRI, anchetă la Metrorex?

Din trenurile spaniole CAF, achiziționate recent de Metrorex, cad frecvent piese, trenurile intrând frecvent la reparaţii şi verificări, informează economica.net. Problema ar fi intrat în atenţia Poliţiei şi a SRI care iau în calcul declanșarea unie anchete comune în acest sens. Neregulile sunt confirmate şi de Florian Crişu, director-adjunct al Sindicatului Metrorex, care a precizat că nu s-au găsit doar şuruburi slăbite şi piese prost fixate, dar au existat şi piese lipsă din fabrică. „La început, când au venit trenurile, s-a constatat că lipseau şuruburi, lipseau unele piese din ele. A fost nevoie să se completeze aceste lipsuri, astfel încât să nu fie periclitată siguranţa în transportul călătorilor. Acum nu mai sunt probleme în acest sens, sau cel puţin aşa mi s-a zis”, a declarat Crişu.Pe de altă parte, reprezentanţii Metrorex susțin că defecţiunile inerente sunt „în limite normale”.