PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Economie

Renault, suspectat de FRAUDAREA testelor de emisii POLUANTE. Nu se ştie dacă motoarele de pe DACIA ar avea PROBLEME. Acţiunile s-au PRĂBUŞIT pe bursă

Autor: Dodo RomniceanuDinu Boboc | joi, 14 ianuarie 2016 | 2 Comentarii | 2777 Vizualizari
Acțiunile Renault erau în scădere cu aproape 20%
Vestea că sediul companiei Renault este supus unor percheziţii a determinat joi, la prânz, o scădere dramatică a acţiunilor constructorului francez de automobile. Situaţia de la Renault l-a afectat imediat şi pe rivalul său PSA Peugeot Citroen, care, în ciuda faptului că nu s-a aflat într-o situaţie similară, a înregistrat o scădere de aproximativ 8% a acţiunilor sale. Potrivit Le Figaro, grupul Renault ar putea fi, după Volkswagen, următorul constructor implicat în fraudarea testelor de emisii poluante.

UPDATE 16.05 Minusul înregistrat de preţul acţiunilor Renault a ajuns la 10%, după ce fusese de 20% în cursul zilei de azi. Capitalizarea bursieră a companiei este de circa 23 miliarde dolari, iar 20% ar însemna o scădere de circa 4,5 miliarde euro. Nu se ştie încă dacă motoarele de pe Dacia sunt suspectate a fi trucate.

Acțiunile grupului auto francez Renault înregistrau joi la prânz o scădere de aproape 20% la bursa de la Paris, după ce presa a anunțat că la sediul companiei au avut loc mai multe percheziții pentru a verifica eventualele trucări ale motoarelor companiei, în contextul uriaşului scandal Volkswagen. Renault a confirmat percheziţii ale agenţilor de la serviciul antifraudă francez în mai multe din sediile sale, dar a negat vehement orice “trucaj” al motoarelor sale, scrie Le Figaro.

În jurul orei 12,05, acțiunile Renault erau în scădere cu aproape 20% până la 68,29 euro, aceasta fiind cea mai mare scădere înregistrată de o acțiune inclusă în indicele CAC 40. Degringolada titlurilor Renault l-a afectat și pe rivalul PSA Peugeot Citroen, ale cărui acțiuni au înregistrat o scădere de 8%, pe o piață care înregistra o scădere de 3,14%.


“Acțiunile au scăzut după publicarea de către AFP a unor informații referitoare la efectuarea unor percheziții la sediul Renault cu privire la testele de emisii poluante. Se pare că au fost sechestrare unele calculatoare”, a declarat un trader de la Paris.

Aceste percheziții vin după ce anul trecut constructorul auto german Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piața auto europeană.

Renault a avut o reacţie oficială referitoare la cele întâmplate. Redăm mai jos comunicatul:

"După ce EPA – Agenția Americană de Protecția Mediului – a dat publicității informația conform căreia un constructor auto de talie mondială folosea un software de tip Defeat Device, Guvernul francez a inițiat o Comisie Tehnică Independentă. Misiunea acesteia, supranumită Comisia Royal, este de a verifica dacă constructorii francezi au folosit software-uri similare în echiparea vehiculelor.


În acest context, UTAC (Uniunea Tehnică a autovehiculelor, motocicletelor și bicicletelor) testează în prezent 100 de vehicule aflate în circulație, dintre care 25 sunt Renault. Cifra este proporțională cu cota de piață Renault în Franța. Până la sfârșitul lui decembrie 2015, se testaseră deja 11 vehicule, dintre care 4 Renault. Testele le-au permis autorităților franceze să aibă un dialog bazat pe cifre și fructuos cu ingineria Renault. Direcția Generală pentru Energie și Climă (DGEC), parte a Ministerului Ecologiei, Dezvoltării Durabile și Energiei, care reprezintă interlocutorul pilot al Comisiei Tehnice Independente, a afirmat deja că procedura în vigoare nu a detectat pe vehiculele Renault prezența vreunui software care falsifică informații.

Această concluzie este o veste bună pentru Renault. Testele din prezent permit anticiparea de soluții de îmbunătățire pentru vehiculele Renault care vor ieși de pe porțile uzinelor, dar și ale celor aflate în circulație, soluții pe care Grupul Renault a hotărât să le prezinte sub forma unui Plan de Emisii Renault, al cărui obiectiv este performanța energetică a vehiculelor noastre. În paralel, DGCCRF (Direcția Generală a Concurenței, Consumului și a Înlăturării Fraudei) a decis să inițieze o altă anchetă – investigațiile fiind făcute atât pe vehicule, cât și pe situri – care să valideze elementele rezultate din analiza desfășurată de Comisia Tehnică Independentă.

Anchetatori DGCCRF s-au deplasat la sediul social al Renault, la Centrul Tehnic de la Lardy și la Technocentre Guyancourt. Echipele Renault cooperează deplin cu reprezentații Comisiei Royal, dar și cu cei ai anchetei conduse de Ministerul Economiei. După succesul de la COP 21, Renault își va accelera investițiile în soluții industriale utile protejării planetei. Grupul Renault se află deja în top 3 (pe primul loc în 2013, pe locul 2 în 2014) din punct de vedere al programelor de îmbunătățire a amprentei CO2. În ultimii 3 ani, Grupul Renault a redus cu 10% amprenta carbon a vehiculelor sale."

Tag-uri: Renault, Franţa, perchezitii, emisii poluante, PSA Peugeot Citroen, Volkswagen, declaratie Renault, CAC 40




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITESTE ACUM