PUBLICAȚIILE NOASTRE:

EVZ Special

ULTIMUL INTERVIU. Adrian Iovan: O viaţă ca-n filme. Aventurile unui PILOT MONDEN care A UCIS UN BORFAȘ și a MURIT pentru a SALVA mai multe VIEȚI| VIDEO

Autor: Mihnea-Petru Pârvu | marţi, 21 ianuarie 2014 | 57 Comentarii | 15443 Vizualizari
Evenimentul zilei a publicat un amplu portret al pilotului Adrian Iovan. Acesta a fost ultimul interviu de amploare acordat de celebrul pilot care și-a pierdut viața ieri în accidental aviatic din Munții Apuseni.

CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIE! Citiţi mai mult: UPDATE. ACCIDENTUL AVIATIC din Munții Apuseni: Răniții au fost găsiți după cinci ore. Pilotul Adrian Iovan și un medic rezident au murit A avut o viaţă ca-n filme. Când era mic vroia să se facă gunoier sau pompier. A pus piciorul pe toate continentele, cu excepţia Antarcticii şi Australiei. Unde a ajuns cu Boeingul pilotat de el. S-a însurat cu o femeie celebră şi bogată. A apărat-o cu arma în mână, când s-a trezit, noaptea, cu un individ în dormitor. L-a împuşcat pe loc şi nu regretă absolut deloc. A fost primul beneficiar al legii care reglementa autoapărarea. Aviatorul are 53 de ani. Zeci de mii de ore le-a trăit în văzduh, majoritatea la peste zece mii de metri altitudine. Statul i-a luat 85% din pensie. Când se întâmplă câte un eveniment aerian îl vezi mereu, la televizor. A vrut să fie Icar şi a ajuns un Dedal. Îl cheamă Adrian Iovan.
  • ACCIDENTUL de la Cluj. Medicii își pun viața în pericol zburând cu un AVION vechi de 45 de ani
Din pilot de linie, taximetrist aerian Pe pereţii livingului sunt poze alb-negru, înrămate, cu avioanele pe care le-a pilotat. Ca bibelouri are machete de avioane. "Am început pe AN 2-uri. Şase ani la agricultură... În şcoală a fost primul..., în ’79, un YAR 823. Acum, nu ştiu cum a ajuns în faţa sediului IPJ Ilfov!", e nostalgic pilotul. Pensionar fiind, s-a îngrăşat. La viaţa sa a stat la manşa mai multor tipuri de aeronave: IL 18, AN 24, BN 2 şi, cel mai important, a pilotat marile Boeing-uri 737. Pe ele a zburat peste 13.000 de ore. Acum, îşi completează venturile pilotând BN 2-uri, "Britten Norman 2" cu opt locuri. Ultima oară a zburat la începutul lunii: "Sunt colaborator la o firmă de aviaţie. Un fel de taxi aerian! Mă joc cu astea mai micuţe... Revin la începuturi!".
  • ACCIDENTUL AVIATIC de la Cluj. Povestea lui Adrian Iovan, pilotul care a evitat moartea tuturor pasagerilor
A dat foc la şcoală ca să vină pompierii La 17 ani, a sărit cu paraşuta. "Lăsam avionul în zbor!", râde Iovan. Se hotărâse să se ducă la şcoala de aviaţie de la Bobocu. "Mi-au zis unii că fără pile n-am nicio şansă! Am avut noroc că în anul ăla nu s-a mai dat oralu’, unde se făceau jocurile", îşi aminteşte aviatorul. "Când eram mic vroiam să fiu gunoier. Mi se părea spectaculos să stai agăţat de maşină! Apoi, am vrut să fiu pompier, că tot agăţaţi erau... Într-a doua am dat foc la şcoală ca să vină pompierii! Aprinsesem o pânză în bibliotecă..., da’ până să vină pompierii m-a prins învăţătoarea, care m-a turnat lu’ tata. A venit în loc cureaua!", îl umflă râsul pe fostul piroman.
  • ACCIDENTUL aviatic din Apuseni. Directorul Romatsa: Iovan a anunțat că nu vedea nimic din cauza ceții 
A terminat Liceul de Aviaţie Aurel Vlaicu. "Am fost ultima promoţie de cinci ani. Am dat examen la aeronave şi am intrat fără loc. Puteam să merg la «Metalurgie» sau la Institutul de Marină. Da’ nu mă vedeam în turnătorie şi nici pe punte cu undiţa-n mână! Am ajuns la Bobocu! Erau 1.300 de candidaţi pe 60 de locuri", povesteşte Adrian Iovan. Spune că la început nu se zăreşte partea exotică a meseriei: "Mai întâi te fascinează maşinăria. Ca aviator, chiar dacă munceşti 24 de ore, a doua zi n-o iei de la capăt! Mi-a plăcut alegerea, dar n-a fost uşor. Şcoala producea piloţi, da’ nu erau avioane. Nu se mai făceau Rombac-uri. Ne călcam pe bătături!".
  • Citiţi mai mult: SALVAREA ERA ÎN HANGAR. Doctorii încă folosesc "conserve zburătoare" pentru transportul organelor, în timp ce aeronava de 1 mil euro le este interzisă
Aventuri cu stewardese titrate Se spune despre marinari că au o iubită în fiecare port. Aviatorii au una în fiecare aeroport? "Nu! Că nu stai mult... În zbor să găseşti ceva!", face cu ochiul comandantul. Stewardesele sunt femei frumoase. "Fetele sunt atent alese. Au un fizic plăcut, iar minte au mai multă decât cerinţa! Deşi liceul e suficient, cele mai multe au facultate. Zboară pentru bani! Am avut stewardese inginer de mine sau aeronave, chimiste, ASE-iste, juriste şi cu «relaţii internaţionale»!". Se cuplează piloţii cu stewardesele? I s-a întâmplat? E evaziv: "Nu pot să dezmint istoria, fiind din familia aviatorilor. Da’ n-am avut relaţii cu implicare romantică foarte mare! Aventuri...". De pe urma ultimei neveste a ajuns o persoană mondenă. Mai mult decât ar vrea. SCLAVUL CONFORTULUI. Spaimele zburătorului şi fuga de viteza sunetului Se ambalează. Pe post de pistă de aterizare e o telecomandă, iar avionul o bomboană. Detaliază o aterizare la Hong Kong: "Pe stânga şi pe dreapta blocuri. Zbori cam pe la etajul trei. În spate munte, în faţă mare. Curenţi de aer...". Unul din cele mai dificile aeroporturi. "Am fost acolo cu Emil Constantinescu, cu un «medium courier». Aterizam des, să alimentăm. După aia s-a hotărât reactivarea aeronavei prezidenţiale. La întoarcere am aterizat la Calcutta, Karachi şi Ankara. 22 de ore! Când am ajuns la Bucureşti, ne-au zis să mai stăm în aer cinşpe minute, că nu venise Ciorbea, să-l întâmpine pe preşedinte!", se enervează Adrian Iovan. Pilotul a decolat de pe toate marile aeroporturi europene şi pe multe altele din cele două Americi, Africa sau Asia. Le ştie ca un gurmand cârciumile. I-a fost frică de trei ori Primele spaime le-a tras cu bătrânul utilitar AN 2. "La Câmpulung, în ’85, am intrat în «efect de foehn». Aerul urcă pe pantă, se răceşte accentuat după care, pe versantul celălalt, capătă viteză foarte mare. Avionul era purtat involuntar... Era să intru în brazi! Nu mai avea putere motorul!", se înfioară Adrian Iovan. "În ‘86, la Alexandria, m-am întors la apusul soarelui şi a trebuit să aterizez printre vaci! Ale naibii, se uitau la avion şi după aia se apucau de păscut! Stăteau ca vacile! Am aterizat cu frâna pusă, habar n-am cum am reuşit...", se întreabă şi pilotul cum de a scăpat. Cel mai grav a fost la o cursă spre Malaga. A intrat cu Boeingul plin cu pasageri în nişte nori care nu apăreau pe radar: "Am crezut că se rupe avionul! Mi-am zis că trebuie să vină pensia!". "Opt penisuri" şi sexul din cer Italienii se amuzau atunci când pronunţau destinaţia Otopeni. Pe limba lor, numele aeroportului, rebotezat Henri Coandă, înseamnă "opt penisuri". "Bine că l-au schimbat!", se strică de râs veteranul aerului: "Când le ceream «clea rence »-ul, aprobarea de zbor, râdeau pe frecvenţă... Şi azi le-a rămas... Da-i corectăm şi revin la regulament!". Se practică sexul la zece mii de metri? "Din auzite!’", e pudic aviatorul. "Mie nu mi s-a întâmplat. Stewardesele mai dădeau peste ei... Se poate întâmpla la zboruri de noapte, au pături pe ei şi nu ştii ce se întâmplă", face pe inocentul domnul comandant.
  • Citiţi mai mult: ACCIDENTUL aviatic din Apuseni. Directorul Romatsa: Iovan a anunțat că nu vedea nimic din cauza ceții
N-a vrut pe supersonice că nu-i plăcea armata Supersonicele, cireaşa de pe tortul aviatorilor, nu l-au tentat: "Nu! Asta e apanajul militarilor şi trebuie să duci o viaţă în consecinţă. Io aveam oroare de trompeta aia de dimineaţă... Plus că, înainte de ’90, militarii nu prea zburau! Doar zece ore pe an. Făceau economie la petrol... Nu era ca-n filme. Era o viaţă chinuită!". Teoria pilotului civil sună puţin a justificare: "Când devii profesionist nu mai ai tentaţii d-astea. În copilărie visezi că eşti mareşal al aerului, cum conduci un dirijabil... Visele se estompează!". Strugurii acri, sau confortul prioritar? Boeing, Tupolev şi Airbus Airbus, Boeing sau McDonell Douglas? "Boeing! Sunt făcute de ingineri, la sugestia piloţilor! Airbus-urile sunt făcute de ingineri pentru a fi pilotate... McDonell Douglas e între. Boeing a ţinut cont de părerea piloţilor. Airbus e un avion făcut de ingineri pentru ingineri! Te scarpini la urechea stângă, cu dreapta", e pro-american cel mai mediatizat pilot român. Cât depre Tupolevurile ruseşti: "Un bombardier strategic transformat în pasager. Bun, cu viteză, da’ depăşit! Acum, ruşii au un Tupolev echipat de Boeing. Doar tabla e a lor. Un Boeing scris în ruseşte!". "Am vrut să fac greva foamei, când cu pensiile. Da’ m-a sfătuit învăţătoarea aia din Craiova să n-o fac, decât dacă sunt perfect sănătos. De sinucis nu mi-a trecut prin cap. Nu te lasă nimeni să zbori cu bube la cap!" Aflați mai departe detalii despre noaptea in care Adrian Iovan a împușcat mortal un hoț care i-a pătruns în casă: Cum l-a omorât pe hoţul din dormitor



Tag-uri: avion, tarom, avion Tupolev-154, frica de avion, cauze-pilot, avion prabusit, Boeing 747, Tupolev Tu-154, Tupolev, boeing, pilot decedat, boeing 787 dreamliner, pilot, adrian iovan, Romanita Iovan, McDonell Douglas, a murit Adrian Iovan




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi