Consum

Afacere cu produse bio în Italia şi Ungaria

Autor: | miercuri, 21 iulie 2010 | 37 Comentarii | 1930 Vizualizari
12sediu_185
Doi tineri din Timişoara şi-au dezvoltat o reţea de tip multilevel marketing prin care comercializează produse organice în România, Italia, Ungaria şi Spania.

Doi tineri din Timişoara au pus pe picioare o afacere de tipul "multilevel marketing" (în genul celei promovate de com paniile Avon, Oriflame sau Amway - n.r.), care promovează exclusiv produse bio.

După ce-au impus pe piaţa locală compania Life Care, cei doi fraţi şi-au propus să se extindă în ţări precum Ungaria, Spania sau Italia apelând la timişorenii care au rude în statele respective.

50.000 de agenţi


Afacerea Life Care este una de tip "multilevel marketing", ce oferă cumpărătorilor produse de avangardă, care necesită să fie "povestite". Gama produselor comercializate cuprinde de la suplimente alimentare la cosmetice şi produse de îngrijire sau produse pentru sănătate, frumuseţe şi casă, toate aparţinând celor mai cunoscute branduri internaţionale din domeniu.

În cei cinci ani de existenţă, compania deţinută de fraţii Oneţiu a impus la Timişoara conceptul de BioMarkt, care cuprinde magazine cu produse exclusiv organice. De-a lungul timpului, Life Care a ajuns la un portofoliu de 50.000 de parteneri şi agenţi, iar în prezent se axează pe dezvoltarea unor pieţe în state membre ale Uniunii Europene.

"Am început extinderea spre Ungaria, Italia şi vom funcţiona, încă de anul acesta, deplin pe aceste pieţe, poate şi pe cea din Spania", spune Cristian Oneţiu, fondatorul companiei.

500 de agenţi doar în Italia


Încă de anul trecut, cei doi fraţi au început să-şi pună la punct strategia de extindere a afacerii peste graniţele ţării. Astfel, ei au apelat la românii care au rude în străinătate.

Spre exemplu, pentru a pătrunde pe piaţa din Italia, şi-au lărgit mai întâi reţeaua autohtonă de agenţi cu români care au rude plecate la muncă în peninsula italiană.

"Reţeaua a început cu români, iar cei de aici şi-au contactat rudele plecate în Italia. Ne bazăm foarte mult pe comunităţile de români plecate la muncă şi care s-au integrat în Italia", explică Oneţiu.

Reţeaua italiană Life Care numără deja 500 de persoane. Pe lângă faptul că au reuşit să implice în afacere comunitatea română, agenţii Life Care i-au atras şi pe italieni, care mai nou nu sunt interesaţi doar să cumpere produsele bio, ci şi să le comercializeze la rândul lor.

"Pentru dinamizarea afacerii italiene, vom investi vara aceasta 300.000 de euro. Italia reprezintă una din primele pieţe de network market din Europa, cu o cifră anuală de afaceri care se ridică la patru miliarde de euro. Avantajul nostru e că suntem primii care oferim produse bio în sistem network market. Până acum, nimeni nu a încercat să facă în Italia network market cu produse bio", susţine Cristian Oneţiu.

Tânărul om de afaceri mai spune că aceeaşi strategie va fi aplicată şi în rândul comunităţii române din Spania.

În schimb, reţeaua din Ungaria este funcţională aproape 100%.

"Funcţionăm total în proporţie de 90%, practic mai sunt câteva detalii de pus la punct", spun reprezentanţii companiei, adăugând că, în Ungaria, reţeaua de distribuitori de produse organice a depăşit 1.500 de membri, iar investiţia în dezvoltarea ei a fost de aproximativ 100.000 de euro.

"Ideea afacerii noastre nu este să ne multiplicăm logistic în afara României, ci să trimitem produsele comandate din depozitul de la Timişoara", conchide Cristian Oneţiu.

"Nu vrem să ne multiplicăm logistic în afara Românei, ci să trimitem de la Timişoara produsele comandate."
CRISTIAN ONEŢIU, om de afaceri

ÎN CIFRE

O mie de produse şi 50.000 de parteneri


În cei cinci de existenţă, compania Life Care a înregistrat o creştere de 35 de ori a cifrei de afaceri. Astfel, afacerea de comercializare a produselor de sănătate, frumuseţe şi menaj organice a început în 2005, cu o investiţie de 30.000 de euro şi 50 de produse în portofoliu.

După primul an, cifra de afaceri înregistrată a fost de 1,12 milioane de lei. În anul următor, s-a dublat, iar după încă un an era deja de şapte ori mai mare decât în 2005. Acum doi ani, Life Care a investit 1,5 milioane de euro în propria platformă logistică, amplasată la marginea Timişoarei. Iar cu un portofoliu ce a ajuns la 700 de produse, printre care şi o serie de mărci proprii, compania şi-a crescut cifra de afaceri la 33 de milioane de lei. Iar anul trecut, numărul produselor a ajuns la 1.000 (incluzând branduri noi, cum ar fi BIOstyle, Ganoderma sau Hoyer), iar cifra de afaceri este de 40 de milioane de lei.

În plină criză, afacerea bio a continuat să crească. "În primele şase luni ale acestui an am înregistrat o creştere a cifrei de afaceri cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Am ajuns la o cifră de afaceri de 28,5 milioane de lei, 50.000 de parteneri şi o investiţie de aproximativ 50.000 de euro în noua platformă de shopping on-line", ne-a declarat Costel Băghină, managerul general al Life Care.

28,5 milioane de lei

este cifra de afaceri înregistrată de compania Life Care în primele şase luni ale anului în curs


Tag-uri: viata sanatoasa, afaceri, cosmetice organice, afacere, produse bio, alimente organice, compania Life Care, multilevel marketing


SPUNE-TI PAREREA
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

Realitatea

B1

Stiri pe surse

Unica

Ziare.com

Capital

Doctorul Zilei

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.