Afacere pentru fumători. Un timișorean ascunde ororile de pe pachetele de țigări, după imagini pozitive I FOTO

Afacere pentru fumători. Un timișorean ascunde ororile de pe pachetele de țigări, după imagini pozitive I FOTO

Costă doar 1 leu să își ascunzi pachetele de țigări pe care au apărut imagini oribile cu boli incurabile cauzate de fumat. Soluția a găsit-o un timișorean care a deschis și un magazin online, unde vinde autocolante personalizate pentru pachetele de țigări. Sunt deja peste 80 de modele, dar se pot concepe și unele noi, la cererea clientului.

ȚighiBox este un autocolant (sticker) conceput special pentru a personaliza pachetul de țigări. ”Reflectă-ți peronalitatea și scapă-te de imaginile oribile de pe pachetul tău de țigari” – e mesajul cu care se promovează produsul adorat de toți fumătorii timișoreni.  

Dan Lazea a absolvit  Dreptul dar s-a făcut grafic designer. În 2011 i-a venit ideea de a ambala pachetele de țigări în ceva furmos. Și atunci pe pachete nu apăreau imaginile monstruoase de acum. Inițiativa de acum șase ani nu poate fi numită afacere, însă așa s-au lansat ȚighiBox, cutiile pentru pachetele de țigări.  Până acum s-au vândut în câteva buticuri. Anul acesta, după rebranduirea pachetelor de țigări, Lazea a simțit că e momentul să intervină, și a transformat cutiuțele colorate în autocolante, mult mai simplu de manevrat.

Lazea: ”Mesajele de pe pachete nu au menirea să ne facă să ne lăsăm de fumat”

Ne puteți urmări și pe Google News

”E un proiect în care credem, eu și echipa de cinci designeri care lucrăm la el. La bază suntem cu toții web developer-i. Noi credem că mesajele puse pe noile pachete de țigări nu au menirea să ne facă să ne lăsămn de fumat, ci, din contra, au un scop mult mai dur. E fapt știut că subconștientul nostru asimilează  tot ce e în jur. Or când mesajul e că mori dacă fumezi, ne putem imagina încotro duc mesajele acestea”, spune Dan Lazea.

El a înregistrat la OSIM brandul ŢighiBox şi patentul industrial. Cu floricele, pătrăţele, dantele colorate, unicorni, peisaje, mesaje pozitive şi alte decoruri grafice, ambalajul îi scuteşte pe fumători să vadă imaginile de speriat pe care producătorii sunt obligaţi să le imprime pe pachete.

Noile pachete nu mai arată ”tăria” țigărilor

De la finele anului trecut a intrat în vigoare Legea tutunului, care prevede, printre altele, și că avertismentele si pictogramelor de pe pachete  acoperă obligatoriu pe 65% din suprafata acestorea. Odată cu noul design au dispărut de pe pachetele de țigări informații extrem de utile cum ar fi ”tăria” țigărilor, respectiv conținutul de gudron  sau alte substanțe care, inițial se regăseau într-un chenar bine delimitat. O serie de reclamații în acest sens au fost transmise către Protecția Consumatorului. (Foto: Adrian Pîclișan)