PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Dezbatere evz.ro

Ai cumpăra produse cu eticheta ''organisme modificate genetic"?

Autor: | luni, 27 septembrie 2010 | 142 Comentarii | 1567 Vizualizari
greenpeace0_SA
În România este permisă cultivarea doar a unei varietăţi de porumb modificat genetic, însă produse de acest tip sunt importate. În vreme ce organizaţiile de mediu se străduiesc să obţină interzicerea culturilor de organisme modificate genetic (OMG), miniştrii agriculturii din Uniunea Europeană (EU) discută lunea viitoarea despre acordarea unei libertăţi mai mari statelor membre în ceea ce priveşte aprobarea sau interzicerea OMG.

Chiar dacă legea impune etichetarea produselor modificate genetic din iunie 2006, cumpărătorii au puţine şanse de a găsi în magazine produse care să aibă etichete care să îi informeze că vor urma să consume organisme modificate genetic.

Introducerea în cultură în 1998 a unor varietăţi de soia modificată genetic a atras atenţia agricultorilor. Astfel, au fost cultivate 14 varietăţi de soia modificată genetic până în 2006. Dacă în 2004 au fost înfiinţate 5.523 de hectare cu soia modificată genetic, în 2006 numărul lor crescuse la 137.275,5 hectare.

După aderarea la Uniunea Europeană, în România a fost interzisă cultivarea organismelor modificate genetic. Însă, în 2007 a fost aprobată cultivarea porumbului modificat genetic MON810 la nivel european, creat de compania Monsanto, înainte de efectuarea unor studii de impact asupra mediului. Franţa (2008) şi Germania (2009) au interzis cultura MON810. Alături de ele se regăsesc Ungaria, Luxemburg, Grecia, Austria şi Polonia.

Studiile privind impactul OMG asupra organismului uman şi a ecosistemului sunt puţine şi se bazează pe date culese într-un interval redus de timp. Conform unor studii efectuate pe şoareci şi publicate de International Journal of Biological Sciences, porumbul MON810 afectează funcţiile hepatice şi renale. Cercetările au arătat că impactul negativ asupra rinichilor a fost mai mare în cazul masculilor decât în cel al femelelor. Acestea însă au crescut mult mai repede în greutate comparativ cu semenii lor.

De asemenea, această varietate de porumb modificat genetic conţine urme de pesticid care nu a mai făcut parte niciodată din dieta animalelor sau a oamenilor. Astfel, subliniază cercetătorii, efectele asupra organismelor umane şi animale nu pot fi
cunoscute deocamdată. Oamenii de ştiinţă recomandă efectuarea unor studii timp de cel puţin doi, pe un număr de minimum 3 specii de mamifere, pentru a se putea concluziona dacă OMG trebuie sau cultivate şi ulterior introduse în alimentaţia oamenilor.

Ai cumpăra produse cu eticheta ''organisme modificate genetic"?

Tag-uri: alimente, agricultura, porumb modificat genetic, agricultura ecologica, Greenpeace

SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITESTE ACUM