PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Transporturi

AICI sunt BANII dumneavoastră. Nelu Iordache, ”Regele asfaltului” de carton| SERIAL EVZ

Autor: Antoaneta Etves | miercuri, 20 februarie 2013 | 42 Comentarii | 7925 Vizualizari
04nelu_cu_bratari_RP
Nelu Iordache a câștigat din afacerile cu drumuri aproximativ 600 de milioane de euro în șase ani

Lucrări nefinalizate, muncitori chiulangii şi utilaje lipsă, aşa arătau mare parte din şantierele pe care firma deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, Romstrade, ar fi trebuit să le termine, aşa cum reiese dintr-un raport guvernamental finalizat recent. Şi, în loc să fie obligat să plătească daune pentru că şi-a bătut joc de românii care doresc şi autostrăzi, omul de afaceri ar putea primi despăgubiri. Potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor, firmei i-a explodat cifra de afaceri după ce portofoliul Transporturilor a fost preluat de Ludovic Orban, devenind unul dintre „Regii asfaltului” abonat la contractele cu statul. De atunci, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) i-a atribuit firmei Romstrade lucrări peste puterile firmei sale. Astfel, s-a ajuns ca mare parte din lucrări să fie abandonate sau finalizate cu întârzieri mari. Cu toate acestea, în conturile lui au intrat 600 de milioane de euro, potrivit plăţilor făcute de CNADNR.
  • SERIAL EVZ. „Aici sunt banii dumneavoastră”. Cei care au condus CNADNR- dezinteresați de construirea de noi drumuri
Nu a făcut autostrada, dar vroia despăgubiri. Acum este arestat 20 MILIOANE DE EURO, DISPĂRUŢI Firmei Romstrade i-a fost plătit un avans pentru construirea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad. Lucrările au fost făcute doar în proporţie de 5%, iar banii nu mai sunt. Un raport al Departamentului pentru Luptă Antifraudă arată că Nelu Iordache şi compania Romstrade au deturnat 6 milioane de euro din banii alocaţi pentru construirea drumului şi ar fi cumpărat un avion Boeing şi terenuri. La puţin timp, acesta a fost arestat preventiv, fiind acuzat de procurori de deturnare de fonduri europene, delapidare, fals în înscrisduri şi spălare de bani. Mai mult, de la arestarea sa, procurorii au descoperit că omul de afaceri ar fi scos din caseria Romstrade 20 de milioane de euro, bani proveniţi din încasările pentru autostrada Nădlac-Arad şi de care nu se ştie nimic în prezent. Cu toate acestea, regele asfaltului dă dovadă de tupeu de drumar. Când s-a anunţat rezilierea contractului, contactat de EVZ, acesta a precizat că va cere despăgubiri. El pretindea nu mai puţin de 10 milioane de euro. Cu toate acestea, firma Romstrade a încasat aproximativ 73,233 milioane de lei pentru lucările făcute pe acest tronson, potrivit facturilor emise de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. Nici la Craiova nu şi-a făcut treaba PE DN6 LIPSESC TREI SFERTURI DIN LUCRĂRI Corpul de Control al Guvernului a constatat că, deşi pe hârtie firma avea personal suficient şi utilaje pe măsura lucrărilor, în teren situaţia era cu totul alta, ceea ce a dus la întârzieri. Aşa s-a întâmplat în cazul reabilitării DN 6, lotul 2, între Alexandria – Craiova, contract încheiat cu asocierea dintre Romstrade, Ezentis Infrastructuras şi Euroconstruct Trading 98, care trebuie finalizat în mai 2013. Doar un sfert din lucrare a fost făcută până la sfârşitul anului trecut, când CNADNR a anunţat că va rezilia acest contract. Cu toate acestea, firma a încasat 33,51 milioane de lei în baza unui contract finanţat de către Comisia Europeană prin programul POS Transporturi. Ne-am făcut de ruşine în faţa UE şi cu DN5 46 DE MILIOANE DE LEI, DEŞI NU A „MIŞCAT NIMIC” Firma omului de afaceri a avut contract şi pentru modernizarea Drumului Naţional (DN) 5 Bucureşti - Adunaţii Copăceni, lucrare finanţată în proportie de 69,25% de către Uniunea Europeană. Nici în acest caz Romstrade nu şi-a dus treaba la bun sfârşit. Contractul a fost reziliat la sfârşitul anului trecut, pe motiv că firma „nu a mişcat nimic”, după cum susţinea fostul director al CNADNR, Mircea Pop, în decembrie 2012. A încasat însă aproximativ 46 de milioane de lei de la „Drumuri”. Mai mult. din raportul Corpului de Control al Guvernului, Romstrade a prezentat aceeaşi instalaţie de preparat mixturi asfaltice atât pentru construcţia variantei ocolitoare a municipiului Caracal, cât şi pentru modernizarea DN 5. Întrebat la acea vreme dacă este adevărat, omul de afaceri a replicat: „Sunt nebuni!”.
  • RAPORT INCENDIAR. Câte ilegalități s-au făcut în cazul construirii drumului Transalpina
Plăţi şi licitaţii ilegale la Transalpina CONTRACT DE 380 DE MILIOANE DE EURO Cel mai mediatizat drum din ultimii doi ani, Transalpina (DN 67 C), a fost construit ilegal, susţin inspectorii Curţii de Conturi a României. În plus, aceştia au mai menţionat în raport că drumul a fost licitat ilegal, în grabă şi fără un motiv întemeiat. Nici măcar aviz de mediu nu a avut, chiar dacă drumul trece prin mai multe zone declarate arii protejate. În ceea ce priveşte autorizaţiile de construcţie emise de autorităţile locale- şi acestea au fost emise ilegal. Şi, deşi DN 67 C este încă nefinalizat, constructorul a beneficiat de suplimentări substanţiale ale contractului şi plăţi ilegale în cuantum de peste 35 de milioane de lei, majoritatea reprezentând lucrări al căror preţ a fost umflat substanţial. Constatarea aparţine tot Curţii de Conturi care a realizat un audit la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). „Legat de garanţia de bună execuţie a lucrărilor, Romstrade a găsit o modalitate prin care să deblocheze banii, chiar dacă nu îşi onora cum trebuie contractul”, susţin inspectorii. Astfel, după cum constată auditul CNADNR, s-a găsit o modalitate legală de a acoperi încă o „gaură” în bugetul companiei. Contractul a fost parafat în 2008, în ultimele luni de mandat ale ministrului de atunci al Transporturilor, Ludovic Orban. Romstrade a încasat aproximativ 380 de milioane de euro pentru acest drum, contractul fiind considerat „rampa” de lansare a lui Nelu Iordache în rândul „Regilor asfaltului”.
  • Indolența mai marilor Capitalei face victime în trafic. Șantierul abandonat de la pasajul Văcărești- pericol public
  • Fraudă cu pilonii de la Pasajul Văcăreşti
A BLOCAT O ZONĂ DIN CAPITALĂ Trebuia să construiască şi Pasajul Mihai Bravu- Splaiul Unirii din Bucureşti. Lucrarea, care costa 35 de milioane de euro, a fost lăsată baltă de firma Romstrade. Asta, după ce a montat mai puţine picioare pentru viitorul pod şi le-a pus în alte locuri decât era prevăzut în proiect. Primăria Capitalei a reziliat contractul cu regele asfaltului care a adus muncitori din Siri Lanka, unde salariu minim pe economie este de 43 de euro Cifră de afaceri Romstrade 2011 - 539,72 milioane de lei
2010 - 566,15 milioane de lei
2009 - 1,133 miliarde de lei
2008 - 803,44 milioane lei
2007 - 660,91 milioane de lei CITIŢI ŞI PRIMELE TREI EPISOADE ALE SERIALULUI EVZ: "MAFIA DRUMURILOR":
  • SERIAL EVZ. MAFIA DRUMURILOR. Costel Căşuneanu: 1,37 milioane de euro pe kilometru. CNADRN, total dezinteresată de drumuri
  • AICI sunt BANII dumneavoastra: Cea mai mare ţeapă din istoria României. 1,4 miliarde de euro pentru Autostrada Transilvania | SERIAL EVZ
  • AICI sunt BANII dumneavoastră. Mogulul Umbrărescu, un miliard de euro din afaceri cu asfalt | SERIAL EVZ
PE ACEEAŞI TEMĂ:
  • SERIAL EVZ. „Aici sunt banii dumneavoastră”. Cei care au condus CNADNR- dezinteresați de construirea de noi drumuri
  • RAPORT INCENDIAR. Câte ilegalități s-au făcut în cazul construirii drumului Transalpina
  • Indolența mai marilor Capitalei face victime în trafic. Șantierul abandonat de la pasajul Văcărești- pericol public
Tag-uri:




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.