ANAF vrea modificarea legislaţiei. Infiinţarea unui Tribunal Fiscal şi o mai bună protecţie pentru inspectori, printe priorităţi

ANAF vrea modificarea legislaţiei. Infiinţarea unui Tribunal Fiscal şi o mai bună protecţie pentru inspectori, printe priorităţi

Preşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), Bogdan Stan, a declarat, că este favorabil înfiinţării unui Tribunal Fiscal, care ar putea conduce la soluţionarea cu operativitate a dosarelor privind impozitele şi că este necesară modificarea legislaţiei pentru o mai bună protecţie a inspectorilor fiscali în cadrul exercitării funcţiei publice.

Şeful ANAF a dat lămuriri despre modul în care instituţia acţionează pentru creşterea integrităţii angajaţilor săi, inclusiv prin monitorizarea bazelor de date pentru a depista accesările neautorizate ale unor date cu statut de secret fiscal şi a explicat că ANAF a adus la buget 107 milioane lei în 15 luni prin controalele privind preţurile de transfer la companiile străine, conform sitel-ui News.ro.

"Potrivit noii proceduri, înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile şi, implicit, evaluarea intenţiei şi capacităţii, nu mai sunt condiţionate de depunerea formularului 088, în timp ce anularea înregistrării în scopuri de TVA se aplică doar persoanelor impozabile care au fost identificate cu risc fiscal şi care, ca urmare a analizei efectuate nu justifică intenţia şi capacitatea de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA. Procedura de evaluare este fundamentată, în special, pe analiză informaţiilor existente în bazele de date ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi a celor obţinute prin schimbul de informaţii cu alte entităţi deţinătoare de date/informaţii privind contribuabilii care sunt relevante din punct de vedere fiscal. Analiza are la baza aplicarea unor principii de management al riscurilor în funcţie de care se efectuează analiză comportamentului fiscal al persoanelor impozabile în vederea încadrării acestora într-o anumită categorie de risc”, a declarat şeful Fiscului pentru site-ul News.ro.

Astfel, în cadrul procedurii persoana impozabilă supusă evaluării este invitată la sediul organului fiscal pentru clarificarea unor aspecte privind situaţia să fiscală. “De asemenea, înainte de luarea unei decizii cu privire la respingerea sau anularea înregistrării în scopuri de TVA, organul fiscal are obligaţia să asigure persoanei impozabile dreptul de a fi ascultat. Astfel, persoana impozabilă este înştiinţată, în scris, cu privire la soluţia care urmează să fie adoptată, faptele şi împrejurările relevante care au dus la luarea acestei decizii. În cadrul audierii persoană impozabilă are posibilitatea de a prezenţa informaţii şi documente care pot aduce clarificări în legătură cu situaţia să fiscală şi implicit cu intenţia şi capacitatea acesteia de a desfăşura activităţi economice în sfera de aplicare a TVA. Termenul pentru finalizarea procedurii de evaluare este influenţat de etapele interviului şi audierii. Cu toate acestea cele două etape ale procedurii de evaluare dau posibilitatea persoanei impozabile analizate să completeze sau, după caz, să corecteze informaţiile prezentate, astfel încât aceasta să obţină acordarea/menţinerea codului de înregistrare în scopuri de TVA", a mai adăugat Bogdan Stan.

Ne puteți urmări și pe Google News