Anul școlar adaptat la specificul local, prerogativă a „Coaliției pentru Educație”

Anul școlar adaptat la specificul local, prerogativă a „Coaliției pentru Educație”

Federaţia „Coaliţia pentru Educaţie” consideră că unităţile de învăţământ trebuie încurajate să adapteze structura anului şcolar la specificul local, inclusiv să decidă singure, cu sprijinul sau consultarea autorităţilor locale, suspendarea temporară a cursurilor. Propunerile Federaţiei vin în contextul dezbaterii referitoare la structura anului şcolar 2017 - 2018.

„Referitor la întreruperile cursurilor şcolare, propunem modificarea art. 8 din proiectul de Ordin, în sensul explicării condiţionării dreptului unităţilor de învăţământ de modificare a structurii anului şcolar 'în situaţii deosebite'. Formularea respectivă poate descuraja unităţile de învăţământ să folosească această prevedere în situaţii chiar bine fundamentate. În acord cu principiul descentralizării, în favoarea căruia ne-am pronunţat repetat şi în vederea asumării responsabilităţii calităţii educaţiei de către şcoală, considerăm că unităţile de învăţământ trebuie încurajate să adapteze structura anului şcolar la specificul local, inclusiv să decidă singure, cu sprijinul/consultarea autorităţilor locale, suspendarea temporară a cursurilor. Suplimentar modificării Ordinului privind structura anului şcolar 2017 - 2018, federaţia recomandă organizarea unor acţiuni de informare a inspectorilor judeţeni şi a membrilor Consiliilor de Administraţie din fiecare unitate de învăţământ privind utilizarea art. 8”, se arată astăzi  într-un comunicat, informează Agerpres. „Coaliţia pentru Educaţie” susţine că ar trebui să existe perioade de timp în structura anului şcolar pentru planificare/pregătire/reflecţie şi învăţare pentru cadrele didactice. Potrivit sursei citate, este „inadecvată argumentarea” bazată pe lipsa infrastructurii de asigurare a unei temperaturi optime în spaţiile dedicate educaţiei, preşcolare sau şcolare. "În sensul ultimelor decizii guvernamentale (v. situaţia cu 23 şi 24 ianuarie 2017) propunem tratarea corespunzătoare a aşa numitelor 'punţi', în sensul evidenţierii lor explicite pentru fiecare an şcolar, sau completării art. 3 din proiectul de ordin de ministru: nu se vor organiza cursuri în zilele de luni, dacă aceasta este urmată de o zi de marţi, liberă prin lege, respectiv în ziua de vineri, dacă aceasta este precedată de o zi de joi, liberă prin lege. Această completare oferă un grad mai mare de predictibilitate atât profesorilor, în vedere planificării corespunzătoare a unităţilor de învăţare, cât şi părinţilor, în vederea asigurării securităţii elevilor pe parcursului programului de lucru, indiferent de deciziile guvernamentale privind suplimentarea zilelor libere (care apar deseori prea târziu)", se precizează în comunicat. Totodată, reprezentanţii Federaţiei „Coaliţia pentru Educaţie” solicită menţinerea actualei abordări (anul şcolar 2016/2017) de organizare a săptămânii '„Şcoala Altfel”'. „După jumătate de an de implementare a noii Metodologii de organizare a Programului naţional 'Şcoala Altfel', nu există informaţii suficiente sau impresii negative ale elevilor şi părinţilor care să justifice schimbări - posibilitatea şcolilor de a alege această perioadă a fost bine primită pentru că permite corelaţii cu activităţi din comunitatea specifică, de exemplu: zilele şcolilor, tradiţii locale, practici legate de Zilele deschise sau târguri educaţionale, interesul pentru organizarea în perioade diferite a acestei săptămâni pentru diferitele cicluri şcolare”, se mai arată în comunicat.

 

Ne puteți urmări și pe Google News