Editura Evenimentul si Capital

Apare legea care-i apără pe clienți de recuperatori

Autor: | | 3 Comentarii | 2449 Vizualizari

Telefoane date noaptea, amenințări mai mult sau mai puțin directe, afișarea de somații în scara blocului. Arsenalul recuperatorilor de creanțe agresivi e pe cale să fie drastic diminuat

Mulți români au avut de-a face în ultimii ani cu recuperatori de creanțe agresivi, de telefoane primite la ore târzii sau la locul de muncă, hărțuirea inclusiv a rudelor și a prietenilor, afișarea de notificări agresive în scara blocului. EVZ a scris încă de anul trecut despre practicile agresive ale unor recuperatori, care au speculat din plin de vidul legislativ existent și au apelat la multe metode neortodoxe. Până acum, clienții puteau doar să facă plângere la ANPC sau, mai eficient, să-i acționeze în instanță.

Directiva europeană

Însă, în maximum două luni, România este obligată să transpună Directiva 2014/17/ UE, cea care protejează orice cetățean dintr-un stat membru UE de creditorii lipsiți de scrupule. ANPC a publicat forma actuală a proiectului de OG privind contractele de credit oferite consumatorilor pentru bunuri imobile. Legea urmează să fie discutată în curând în Comisia de Buget-Finanțe a Camerei Deputaților. Reprezentantul unui jucător din topul celor mai importante firme de recuperări creanțe consideră că legea este una bună, dar necesită clarificări. „Cunoaștem proiectul, lucrăm cu ANPC pentru a lămuri unele detalii. Este o lege bună pentru România, consumatorii au nevoie de protecție, dar mai trebuie lămurite anumite detalii”, a spus acesta pentru EVZ.

Ce interzice legea recuperatorilor

● cesionarea contractului de credit și a creanței către o entitate care nu are sediul social sau o sucursală în România;

● perceperea de comisioane, dobânzi și dobânzi penalizatoare de către entitățile de recuperare creanțe;

● utilizarea de tehnici care să hărțuiască, oprime sau să abuzeze orice persoană în legătură cu recuperarea creanțelor;

● utilizarea de amenințări sau alte tehnici agresive cu scopul de a vătăma fizic ori psihic consumatorul ori rude ale acestuia;

● contactarea consumatorului, în cadrul procesului de recuperare creanțe, la locul de muncă al acestuia;

● comunicarea cu orice altă persoană decât consumatorul, avocatul acestuia, creditorul sau avocatul creditorului;

● afișarea la ușa apartamentului/blocului notificări/somații/ adrese în legătură cu recuperarea creanțelor.




Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro