PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Social

Armă mortală: tancul românesc

Autor: | duminică, 25 octombrie 2009 | 124 Comentarii | 0 Vizualizari
1cd2f91b38cb80daf851d0aaf5163a31
Uzina Mecanică Bucureşti visează la vremurile în care "va dudui" de maşini blindate pe şenile. În hala de montaj a Uzinei Mecanince Bucureşti (UMB) stau alături, unul lângă altul, "tatăl" şi "fiul". Îi cheamă TR 85 şi TR 85M1. Pe cel de-al doilea, militarii îl ştiu şi de "Bizon". "T" vine de la tanc, "R" de la românesc, iar cifra reprezintă anul de fabricaţie.

Dacă primul e 100% românesc, la „Bizon” au participat, prin ‘96, şi francezii cu îmbunătăţiri, aşa că i s-a adăugat „M” de la modernizare.

De la înfiinţare până în prezent, UMB a produs tancuri doar pentru Armata Română, care are în dotare în jur de 300 astfel de modele. „Au fost câteva discuţii cu egiptenii, însă nu s-a concretizat nimic până acum”, explică inginerul Marius Georgescu, managerul general al UMB.

Şenile pentru categoria mijlocie

În uzina de montaj se lucrează de zor pentru o prezentare care va avea loc luna viitoare, la Romexpo. Alături de tancul românesc TR 85M1 stă şi mândria uzinei - dragorul de mine pe şasiu de TR 85. Maşinăria, folosită de trupele de geniu, cercetează terenul şi neutralizează minele antitanc.

Tancul produs în România este de talie mijlocie. Greutatea e de 50 de tone, cu vreo 12 mai puţin decât Challengerul armatei britanice.

„Nu prea poţi să faci comparaţie, fiecare tip de tanc are calităţi şi puncte mai slabe. Nici să fie prea greu nu e bine, să nu se mişte ca o broască ţestoasă. Specialiştii noştrii au ajuns la concluzia că acest tip de tanc e cel mai potrivit pentru relieful de la noi”, specifică directorul Georgescu.

Tancul nostru are putere mare de foc, trage până la 4.000 de metri, în timp ce Leopardul nemţesc nu bate mai departe de 3.000 de metri. Motorul are 860 de cai-putere, aproape jumătate faţă de cât are Abramsul american, însă specialiştii spun că se mişcă foarte repede, cu 60 km/h, mai puţin cu 7 decât cel produs de Statele Unite.

Iadul claustrofobului


„O altă calitate este aceea că poate să tragă şi din mers, iar o parte dintre tancuri nu pot face lucrul acesta, trebuie să se oprească”, mai spune Georgescu.

Nouă rezervoare de motorină trebuie să ţină tancul în mişcare în jur de 400 km, cu 150 mai puţin decât T-90 al ruşilor sau Leclercul franţuzesc. Înăuntru sunt aşezate scaune de taşabile la fiecare dintre dispozitive. Spaţiul e îngust, iadul unui claustrofob. Încap 4 militari - comandantul, ochitorul, cel care încarcă muniţia şi mecanicul, care conduce.

Şi acum se mai spune printre militari că cei patru militari trebuie să fie „mici, negri şi al dracului”. Înălţimea maximă: 1,68 m. „Nu e vreo regulă scrisă, poate încerca oricine, doar că te laşi singur când îţi dai seama că stai foarte aplecat şi nu te poţi mişca”, adaugă directorul UMB.


USA. Abrams: greutate de 57,2 tone, viteză maximă de 67 km/h, preţul - 5,4 milioane dolari SUA


RUSIA. T-90: greutate de 46,5 tone, viteză maximă de 60 km/h, preţul - 2,8 milioane dolari SUA
Tag-uri:




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.