Romanii cumpara din "Neckermann"

Romanii cumpara din "Neckermann"

10 milioane de euro vor castiga anul acesta companiile care vand haine prin catalog.

Apetitul romanilor pentru cumparaturile de pe net sau prin telefon i-au facut bogati nu doar pe proprietarii de magazine virtuale cu articole IT. In ultimii doi ani, se ridica tot mai puternic afacerile cu cataloage de moda.

Romanii au trecut rapid peste perioada in care doar priveau aproape extaziati la paginile lucioase ale „Neckermann”-ului adus de peste hotare, astfel ca Otto si Quelle, cei doi mari jucatori internationali prezenti la noi, se asteapta sa aiba anul acesta comenzi de peste 10 milioane de euro.

Principalul argument care sustine succesul acestui tip de business in intreaga lume este lejeritatea cu care pot fi alese articolele dorite: o simpla rasfoire a unui catalog si un telefon dat la centrul companiei sau lansarea unei comenzi pe net.

Ne puteți urmări și pe Google News

In schimb, timpul de asteptare pentru ca produsul sa ajunga la usa este destul de indelungat - pana la trei saptamani, intrucat produsele sunt aduse din Germania si pentru ca cele doua companii nu lucreaza cu stocuri.

Rezultate peste asteptari Gigantul german KarstadtQuelle, cel care editeaza cataloagele de moda „Quelle” si „Neckermann”, a patruns pe piata locala abia in toamna lui 2005 si s-a asezat strategic la Satu-Mare, aproape de granita de vest.

Decizia de a include Romania in reteaua sa internationala de distributie si de a traduce catalogul in limba romana s-a dovedit a fi extrem de inspirata: in primul an de functionare, veniturile au ajuns la 7 milioane de euro, in conditiile in care estimarile nu indicau mai mult de 3 milioane de euro, ne-a declarat Ioana Lung, directorul de marketing al diviziei romanesti a Quelle.

Aproximativ 100.000 de romani au facut comenzi de produse anul trecut din cataloagele de moda „Quelle”, ceea ce i-a determinat pe sefi sa se gandeasca la posibilitatea de a traduce in romana si prestigiosul catalog „Neckermann”. Deocamdata este doar in stadiul de proiect, intrucat compania mizeaza acum pe succesul „Quelle”.

Din primavara s-a lansat pe piata un competitor pe masura pentru „Quelle” - cataloagele „Otto”, „un shopping-center intre doua coperti”, dupa cum il descrie Ramona Stanciulescu, administratorul Adra Retail, compania care desfasoara operatiunile Otto in Romania.

La inceputul acestei luni a fost lansat suplimentul de vara al catalogului „Otto”, in care sunt prezentate peste 2.000 de articole de imbracaminte „brandate”, Esprit sau Tom Tailor, precum si unele marci in exclusivitate in Romania, asa cum sunt Buffalo, Apart, Lascana, Flashlights.

FARA COZI Cum se face comanda Atat catalogul „Otto”, cat si „Quelle” pot fi comandate prin telefon, internet sau e-mail, posta sau fax. Comanda propriu-zisa a produsului se face, de exemplu, pentru catalogul „Otto” atat prin telefon sau fax, cat si printr-un e-mail direct catre companie sau prin lansarea comenzii la adresa de internet a companiei.

Atat pentru produsele din „Otto”, cat si pentru cele de la „Quelle” coletele ajung la destinatar in termen de circa trei saptamani, iar cumparatorii au inca doua saptamani la dispozitie sa vada daca produsele li se potrivesc sau nu; daca nu se asorteaza cu deciziile lor, produsele pot fi returnate si investitia recuperata.

Pentru produsele din catalogul „Otto”, plata produselor din catalog se face cash-on-delievery sau prin credit, iar la ridicarea coletelor se percepe o taxa de transport de 9,9 lei indiferent de greutatea comenzii. 

CIFRE Nemtii de la „Otto” au planuri mari pentru Romania > 370 de lei valoarea medie a unei comenzi

> 6 oameni lucreaza in call-center

> 8.000 de lei cea mai mare comanda de pana acum

> 60% dintre clienti sunt din marile orase - Bucuresti, Timisoara, Constanta, Cluj-Napoca si Oradea

> Miercurea, joia si vinerea sunt zilele preferate pentru cumparaturi 

> 200.000 de exemplare de catalog in fiecare sezon

> 9.000 de clienti activi in primele doua luni de la lansarea pe piata

> 300.000 de euro investiti in platforma de distributie,in deschiderea magazinului virtual si in promovare

> 2 milioane de euro vanzari estimate pentru finele anului