PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Sănătate

ATENȚIE! Te îngrași dacă „sari” micul dejun!

Autor: | | 0 Comentarii | 467 Vizualizari
Alimentația sănătoasă începe de dis de dimineață, atrage atenția prof. univ. dr. Maria Moța, președintele Societății Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice. Uite ce trebuie să mănânci ca să nu te îngrași

"Omiterea micului dejun se asociază cu creșterea ponderală. Micul dejun sănătos scade riscul de diabet zaharat tip 2", a declarat prof. univ. dr. Maria Moța, pentru Agerpres.

Micul dejun sănătos, luat la timpul potrivit, adică între 8.00 și 10.00 dimineața, ajută la controlul apetitului și al glicemiei, atât la adulți, cât și la copii.

Un mic dejun SĂNĂTOS poate conține: ceai sau cafea neîndulcite, apă, pâine integrală, orez sau alte produse, unt de arahide, ouă (fierte sau ochiuri făcute în apă), iaurt neîndulcit la care puteți adăuga nuci, semințe, fructe proaspete, un fruct proaspăt – de preferat măr, pară, portocală sau piersică, cereale integrale ( care au un conținut scăzut de zahăr), legume, lapte hipolipidic, carne de pui sau curcan la grătar, pește, brânză (dar în porție mică), șuncă, mezeluri (tot în porții mici).

Un mic dejun NESĂNĂTOS conține: sucuri de fructe, piureuri de fructe, pâine albă, produse de patisserie, gem, miere, cremă de ciocolată, băuturi îndulcite, iaurt cu fructe (dulci), majoritatea cerealelor, alimente prăjite sau lapte cu arome.

La MESE (prânz sau cină) este de preferat să alegem carnea albă slabă, din păsări de curte sau fructe de mare, în locul cărnii roșii sau procesate.

Expertul atrage atenția că reducem riscul de diabet mâncând cel puțin trei porții de legume pe zi, inclusiv legume cu frunze verzi (spre exemplu spanac, salată verde sau varză). De asemenea, este indicat să consumăm trei porții de fructe proaspete pe zi.

De asemenea, președintele Societății Române de Diabet ne recomandă să alegem nuci, un fruct proaspăt sau iaurt fără zahăr, ca și gustare, între mese. Zilnic, o femeie este indicat să consume o porție de alcool, iar un bărbat, maximum două porții.

„Tot pentru reducerea riscului de diabet zaharat, alegeți untul de arahide în locul cremei de ciocolată sau a gemului pe pâine. Alegeți pâinea integrală în locul pâinii albe, orezul brun în locul celui alb, paste din cereale integrale în locul celor rafinate. Alegeți grăsimile nesaturate (ulei de măsline, rapiță, porumb sau floarea-soarelui) în locul grăsimilor saturate (unt, alte grăsimi animale, ulei de nucă de cocos sau palmier)”, recomandă prof. univ. dr. Maria Moța.


Tag-uri: Maria Moța, Societății Rom, mic dejun, dejun, sănătos, ceai, cafea, arahide, nuci, fructe, legume, dietă, obezitate, îngrășat
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului ATENȚIE! Te îngrași dacă „sari” micul dejun!.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii