Autoritatea Națională pentru Turism promovează MANAGEMENTUL DESTINAȚIILOR TURISTICE

Autoritatea Națională  pentru Turism promovează MANAGEMENTUL DESTINAȚIILOR TURISTICE

Constanța este primul oraș în care a poposit Caravanei ”Managementul Destinațiilor: Online și Offline”, organizată de Autoritatea Națională pentru Turism, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie a României și Federația Patronatelor din Turismul Românesc (F.P.T.R.), inițiativa fiind susținută susținută de către Google România. Până în data de 3 noiembrie 2016, Caravana va trece prin Târgu Jiu, Timișoara, Brăila, Brașov, Cluj-Napoca, Suceava și București. La eveniment au participat hotelieri, reprezentanți ai primăriilor de pe litoral, ai asociațiilor patronale și federațiilor de profil și ai ONG-urilor de turism, reprezentanți ai centrelor de informare turistică, instituțiilor culturale, ai mediul academic.

Moderatorul discuțiilor, președintele ANT Anca Nedea a explicat că Organizațiile de Management a Destinațiilor (OMD) înseamnă de fapt o asociere între mediul privat și autorități publice locale în care mediul privat are peste 50%  ca reprezentare. O OMD are personalitate juridică sub forma unei asociații care are ca scop să managerieze o destinație turistică. Adică, să ajute, să fie dezvoltată zona respectivă. “Să-i facă marketingul și promovarea. Să aibă grijă ca cei care fac aceste servicii în destinația turistică să fie instruiți și această pregătire să fie recunoscută și asumată. Să rezolvăm situația locurilor de muncă, este o mare problemă în industria turistică”.

Cu ce bani poate funcționa o OMD

Cu banii destinației, pentru că aceste fonduri există la autorităile locale. “Pe lângă faptul că taxa de promovare, sau posibilitatea de a aplica taxe speciale, există în Codul fiscal la latitudinea autorităților locale încă de la începutul lui 2016, discutăm împreună cu mediul privat reintroducerea taxei de stațiune. Aceasta este percepută turistului cu o cotă modică, foarte mică. După aplicarea ei, banii colectați  vor fi folosiți pentru dezvoltarea turistică a stațiunii sau a destinației turistice”. Vor fi reactivate și toate centrele de informare turistică din România construite cu bani europeni dar lăsate cu lacătul la ușă. “În plus, avem proiectele cu fonduri europene, iar ANT-ul vine către autoritățile locale pentru a le ajuta să depună astfel de proiecte și să atragă fonduri. Bani există”, spune Anca Nedea.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cum va schimba percepția consumatorului această OMD despre turismul din România

De fapt tot demersul de înființarea organizațiilor de management al destinației are ca scop „generarea circulației turistice, retenția circulației turistice, un turist și consumator final mulțumit”. Toată lumea trebuie să înțeleagă în România că “nu putem să mai aducem turiști, să facem eforturi de promovare, poate să și reușim, să generăm o circulație turistică crescută iar turistul ajuns aici să plece dezamăgit”. O experiență turistică înseamnă „un vis livrat”. Inseamnă ca fiecare clipă pe care o petrece turistul respectiv în destinația „să fie una frumoasă de care să își aducă aminte cu plăcere, să se întoarcă acasă și să spună și altora”.

Cât de repede se poate concretiza o OMD

Anca Nedea este de părere că o organizație de management a destinațiilor turistice se poate concretiza repede, “cu mai mult spirit civic, cu mai multă implicare și nici măcar nu este greu”. Depinde de toți membrii din parteneriat, administrația locală și mediul privat. „Tot timpul am arătat cu mâna către autoritățile locale sau centrale, dar de fapt nu ne-am asumat un rol suficient de puternic în managerierea situației. ANT vine cu propunerea de implementare a organizațiilor de management al destinației care dă posibilitatea fiecărui om, fiecărui agent economic din destinația turistică respectivă să se implice pentru a dezvolta în interesul tuturor, turismul din zonă”.

Proiectul de hotărâre privind înființarea OMD-urilor este pe masa guvernului

Unele zone din țară au luat-o înainte. Alba Iulia și Clujul, de exemplu, care acționează de peste trei ani și rezultatele se văd, au devenit destinații turistice apreciate datorită reabilitării monumentelor istorice dar și pentru evenimentele artistice de mare anvergură, deja tradiționale. (ex. Untold). În județul Constanța sigura autoritate locală care se chinuie de ani de zile să managerieze destinația sudul litoralului este primăria Mangalia. City managerul  Romulus Dumitrana  spune că un proiect de hotărâre pentru înființarea unei organizații de management al destinației a fost deja aprobat de Consiliul Local Mangalia.