Autostrada Sibiu-Orăştie se scufundă iarăşi! Şefii CNAIR au restricţionat circulaţia

Autostrada Sibiu-Orăştie se scufundă iarăşi! Şefii CNAIR au restricţionat circulaţia

Şefii de la Compania de Drumuri au anunţat că se restricţionază iarăşi circulaţia pe autostrada Sibiu-Orăştie. Referitor la restricția de circulație instituită astăzi, 08.03.2017, pe A1, Orăștie – Sibiu, la km 286+400, Calea 2, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România precizează că traficul rutier se desfășoară în condiții de siguranță maximă pentru participanți pe banda 1.

Restricția a fost instituită ca urmare a apariției fenomenului de tasare  în zona respectivă. "Menționăm că reprezentanții din teritoriu ai CNAIR SA vor acționa pentru remedierea tasării, în următoarele zile, folosind mixtură la cald, astfel încât restricția să fie ridicată și traficul să nu mai fie afectat.De asemenea, precizăm că personalul tehnic monitorizează in permanență toate punctele sensibile aferente Lotului 3 al A1, privind evoluția degradărilor existente, iar unde este posibil se  intervine pentru diminuarea acestora", au explicat şefii de la Drumuri.

Specialiştii de la Compania de Drumuri au explicat că dealul care ameninţă să îngroape autostrada Sibiu-Oraştie a luat-o la vale înainte să se rezilieze contractul cu italienii.

Reprezentanții locali ai Beneficiarului (DRDP Braşov) monitorizează și transmit săptămânal rapoarte privind comportarea taluzelor din zona Dealului Bucium. Echipele de monitorizare și intervenție acționează conform celor propuse de către UTCB prin Raportul tehnic care recomandă refacerea sistemului de drenaj actual astfel încât să fie descărcate de ape zonele de acumulare, au explicat repreyentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe dealul Bucium - zona cuprinsă între km 63+770 - km 64+850, stânga, pe taluzurile cuprinse între km 64+000 – km 64+380, calea 2, s-au constatat cedări ale stabilității terenului, care au condus la apariţia mai multor trepte de cedare.

200 de milioane de euro a costat refacerea a 200 de metri de autostradă

Două milioane de euro, fără TVA, este valoarea lucrărilor de refacere a celor 200 de metri din autostrada A1 demolată de italieni în zona Aciliu. Lucrările au fost executate într-un fel de regie proprie de către CNAIR (fosta CNADNR), potrivit turnusfatului.ro.

Pentru cei 22,11 km de autostradă prost executați de Salini Impregilo SpA și din care fac parte și cei 200 de m în discuție, autoritățile române au plătit în total 602,9 milioane de lei, fără TVA, a informat CNAIR (din care 35,3 milioane reprezintă actualizări de preț, restul de 567,6 fiind valoarea lucrărilor executate). Autostrada executată de italieni are, în continuare, numeroase deficiențe, dar și lipsuri (cum ar fi spațiile de servicii sau funcționalitatea sistemului de semnalizare electronică). Contractul cu Salini a fost reziliat după ce muncitorii au demolat cei 200 de metri și au părăsit șantierul. Citiţi mai multe aici

Compania italiană Salini Impregilo, care a construit „autostrada surpată” Sibiu-Orăştie, este vizată de o uriaşă anchetă de corupţie în Italia, mai multe persoane din conducere fiind deja arestate. Procurorii au dovezi că materialele folosite pentru construcţia unei căi ferate de mare viteză erau de cea mai proastă calitate. Grupul anchetat acum în peninsulă este verificat şi de procurorii anticorupţie din România, după ce porţiunea de autostradă construită de aceştia a fost demolată la mai puţin de un an de la inaugurare.