PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Servicii

Avans consistent al consumului: Piața de bunuri de folosință îndelungată creşte constant

Autor: | | 0 Comentarii | 195 Vizualizari
Piața de bunuri de folosință îndelungată a înregistrat în cel de-al treilea trimestru al anului 2015. A fost depășită performanța primelor două şi s-a înregistrat valoarea de 534 de milioane de euro. Aceasta reprezintă o creștere de 9,5% pentru piața de bunuri de folosință îndelungată comparativ cu T3 2014.

În mare parte, contribuția la această creștere a venit de la cel mai important sector în valoare – Telecom (plus aproape 24% față de aceeași perioadă a anului trecut). Totodată, la rezultatul pozitiv au contribuit și sectoarele de electrocasnice mari și mici dar și electronice. În schimb, sectorul foto, cel IT precum și imprimantele, multifuncționalele și consumabilele au scăzut în valoare, potrivit studiului GfK TEMAX România.

Telecom: accesoriile și smartphone-urile premium au crescut

Piața telecom și-a continuat performanța puternică în al treilea trimestru al lui 2015, cu o creștere de aproape 24% față de T3 2014, având o cifră de afaceri de 176 de milioane de euro. Smartphone-urile cu diagonale mari și tehnologie 4G și-au continuat performanța bună de până acum. Această evoluție pozitivă a fost acompaniată de creșterea importanței în vânzări a smartphone-urilor premium. De asemenea, accesoriile pentru telefoane mobile – în special căști - au contribuit la creșterea pieței telecom.

Electrocasnice mari: creștere puternică

Încă o dată, vânzările electrocasnicelor mari au înregistrat o rată de creștere de două cifre (aproximativ 11%) în T3 2015, până la o valoare de 127 de milioane de euro – cu 12 milioane mai mult față de T3 2014. Creșterea a fost dată de vânzări sezoniere ale aparatelor frigorifice (frigidere și congelatoare), dar și de electrocasnicele încorporabile care au continuat trendul ascendent. Piața mașinilor de spălat a încetinit, având o rată de creștere de o singură cifră în al treilea trimestru al anului.

Electronice: televizoarele și piața audio – motoare de creștere pentru electronice

Cel de-al treilea trimestru din 2015 a adus vești bune pentru sectorul electronicelor, care a înregistrat o creștere de peste 3%, cu vânzări de 74 de milioane de euro. Piața televizoarelor și-a revenit după evoluția negativă din T2, înregistrând o rată de creștere de o cifră. Aceasta se datorează vânzărilor de televizoare cu diagonale mari, celor cu ecran UHD dar și celor de tip Smart TV. Cererea pentru produsele audio a crescut cu rate de două cifre pentru produse precum boxe sau boxe cu andocare.

Electrocasnice mici: ușoară creștere

După un început de an bun, al treilea trimestru și-a încetinit ritmul de creștere – în special din cauza aspiratoarelor care au avut cel mai mult de suferit. Motivul ce stă la baza acestei evoluții îl reprezintă creșterea vânzărilor de aspiratoare cilindrice în T3 2014, atunci când consumatorii au achiziționat aspiratoare cu putere mare, înaintea intrării în vigoare a legislației UE. Anumite produse premium din cadrul aparatelor de bucătărie și de îngrijire personală au continuat să înregistreze creșteri importante.

IT: vânzările de tablete au scăzut 

Piața IT a înregistrat o valoare de 104 milioane de euro în T3 2015, cu o ușoară scădere în vânzări de sub 1%. Tabletele au avut o rată de scădere de două cifre, ce a influențat întregul sector. Reducerea vânzărilor a venit, în principal, din dimensiuni mici (mai puțin de 8 inchi). Desktop-urile, calculatoarele portabile, monitoarele, dar și segmentul de mouse-uri și tastaturi, au raportat creșteri ale cererii. În T3 2015, consumatorii români au preferat laptopuri echipate cu procesoare performante.

Imprimante, multifuncționale și consumabile: o scădere în vânzările cartușelor cu laser a afectat piața

În al treilea trimestru al 2015, valoarea sectorului a atins 14 milioane de euro – o scădere de aproape 5 procente comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Tonerele au scăzut cu o rată de două cifre și au avut cel mai mare impact asupra evoluției pieței de consumabile. Echipamentele de printare au urmat un trend pozitiv, cu o rată de creștere de 3%. În principal, aceasta s-a datorat vânzărilor de echipamente multifuncționale.

Foto: scădere de două cifre

Comparativ cu T3 2014, piața foto din România a scăzut cu 23% în trimestrul al treilea din 2015, până la o valoare totală de 6 milioane de euro. Până acum, 2015 a fost caracterizat de activități promoționale intense, ce au contribuit la creșterile pieței bunurilor de folosință îndelungată. Va fi interesant de urmărit dacă, în acest context, vânzările de Black Friday și de Crăciun le vor depăși pe cele înregistrate anul trecut, în aceeași perioadă.


Tag-uri: Black Friday
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Avans consistent al consumului: Piața de bunuri de folosință îndelungată creşte constant.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii