Avionul BLUE AIR nu a mai avut combustibil și a cerut ATERIZARE DE URGENȚĂ

Avionul BLUE AIR nu a mai avut combustibil și a cerut ATERIZARE DE URGENȚĂ

Turnul de control i-a anunțat pe piloți să mai aștepte cu aterizarea vreme câteva minute pentru ca plugurile care curățau zăpada să se poate retrage de pe pistă.

Directorul Aeroportul Internațional din Cluj Napoca, David Ciceo a dezvăluit faptul că aeronava Blue Air a ajuns mai repede la Cluj Napoca decât era programat și că turnul de control i-a anunțat pe piloți că pe pistă sunt utilaje de deszăpezire și că trebuie să mai aștepte cu aterizarea câteva minute pentru ca plugurile să se poate retrage.

”Piloții Blue Air au anunțat că nu au combustibil suficient și vor să facă o aterizare de urgență. Ei trebuiau să aibă suficient combustibil pentru a ajunge la un aeroport din apropiere. Li s-a cerut un termen ca să iasa utilajele de pe pistă, ningea abundent, și ei au declarat că nu au suficient combustibil. Faptul că se deszăpezea între timp, se făcea asta din cauza ninsorii abundente. Li s-a spus să aștepte ca să iasă utilajele de deszăpezire și ei au spus că nu au combustibil suficient. Ningea abundent au ieșit utilajele să îndepărteze zăpada, conform instrucțiunilor. Pista era în condiții corespunzătoare pentru aterizare. Aeroportul nu are nicio vină în această situație. Comisia va analiza înregistrările din cutia neagră, discuțiile piloților din cabină, etc. și se va stabili cine e vinovat și cine nu”, a spus Ciceo

Directorul David Ciceo a spus că înainte de avionul Blue Air alte șapte avioane au decolat și aterizat în condiții de siguranță.

Ne puteți urmări și pe Google News

Blue Air: Avionul avea combustibil pentru aeroportul din Sibiu

Directorul general al Blue Air, Gheorghe Răcaru a declarat că avionul mai avea 2.9 tone de combustibil care ar fi permis ca avionul să aterizeze la Sibiu. ”Deocamdată nu avem rezultalele comisiei de investigare. Nu ne lansăm în speculații. Să vedem ce a condus la această ieșire de pe pistă și atunci putem vorbi. Este dficil în momentul de față să ne pronunțăm. Pilotul a luat informații meteo pentru Aeroportul din Sibiu după care i s-a comunicat că poate ateriza la Cluj. Nu a fost niciun moment chestiunea pentru o situație de urgență. Cu acel petrol putea să mai stea în zonă sau se putea duce până la Sibiu”, a spus Răcaru.