PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Economie

Bancher: Băncile ar putea face mai multe pentru clienţi. „Nu trebuie să fim iubiți, ci doar înțeleși”

Autor: Raluca Florescu | duminică, 06 martie 2016 | 1 Comentarii | 670 Vizualizari
Legea „darii in plata” a fost aprobata de Senat si urmeaza sa intre in dezbaterea comisiilor de la Camera Deputatilor
Pierderile generate de adoptarea Legii privind darea în plată vor fi mult mai importante pentru întreaga societate decât cele pe care le vor suferi, în mod direct, băncile comerciale, pentru că vor fi afectaţi viitorii clienţi, mediul de business, deponenţii şi debitorii, susţine preşedintele Asociaţiei Române a Băncilor, Sergiu Oprescu.

„Banca Naţională a României a venit cu o cifră de posibil impact (asupra sistemului bancar -n.r.), de 2 - 4 miliarde de lei. Nu o comentăm, pentru că include referiri la portofolii complexe, ale tuturor băncilor. În mod evident este o pierdere pentru sistem. Poate fi suportată de sistem? În mod cert, da. Dar acesta este doar primul pas de impact”, a mai spus Oprescu, citat de Agerpres.

Acesta a explicat că dacă „darea în plată” este aprobată în forma actual, „după promulgarea Legii se dau case în plată, băncile vor fi obligate să le vândă, creşte oferta pe piaţă. Pentru a se proteja de risc, băncile vor înăspri condiţiile de creditare... Astfel, creşte oferta, scade cererea, scade preţul, apoi, când preţul scade şi alţi clienţi, care până atunci îşi plăteau creditele, vor fi stimulaţi să apeleze la legea dării în plată”.

Oprescu a admis faptul că băncile pot face mai mult pentru cazurile cu adevărat sociale. „Nu am negat niciodată şi suntem primii care recunoaştem că există un client reprezentat de cazuri sociale, există un client reprezentat de oameni care, din diverse motive, nu mai pot să mai plătească rata la credit, cazuri sociale pentru care sistemul bancar trebuie să vină cu o soluţie. De fapt, la nivelul fiecărei bănci, aceste cazuri sociale sunt adresate şi în prezent pe tot ce înseamnă istoric, portofoliu de credit”.

Oprescu a spus că se poate face main mult pentru a ajuta aceste cazuri sociale. „Putem să venim cu criterii de identificare a acestor cazuri sociale, putem să venim cu abordări punctuale, putem să venim cu abordări la nivel de sistem, putem să oferim o garanţie clientului care intră într-un astfel de caz social că situaţia sa va fi tratată cu anumite standarde de corectitudine la nivelul industriei. Dar acest lucru nu se poate face decât pe bază de dialog şi de aplicare pe fiecare caz în parte", a mai spus Oprescu.  

De asemenea, preşedintele ARB a reamintit problema de comunicare pe care au avut-o băncile în toată această perioadă. „Nu trebuie să fim iubiţi ci doar înţeleşi. Pentru că vina noastră principală în toată această perioadă este că poate nu am reuşit să ne facem înţeleşi şi asta poate eset o carenţă din punct de vedere al modului în care noi am ştiut să investim în educaţia financiară a clienţilor noştri. Acest lucru ar trebui să se schimbe. O să facem eforturi în această direcţie", a subliniat şeful ARB.



Tag-uri: Sergiu Oprescu, alpha bank, arb, clienti, banci




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITESTE ACUM