BLACK FRIDAY. Iulian Stanciu, eMAG: «Ne-am pregătit şase luni pentru această zi»

BLACK FRIDAY. Iulian Stanciu, eMAG: «Ne-am pregătit şase luni pentru această zi»

EVENIMENT eMAG a lansat, în 2011, conceptul de Black Friday pe piața din România, iar pentru anul acesta a pregătit cel mai mare eveniment de shopping din ţara noastră

EMAG organizează Black Friday pe 21 noiembrie, însă pentru acest eveniment compania a început pregătirile chiar din primele luni ale anului. „Întotdeauna am plecat cu acțiunile noastre de la dorințele clientului, iar Black Friday cumulează aceste dorințe într-o zi specială, ziua cu cele mai multe reduceri din an. Am muncit şase luni pentru a le aduce clienților noștri reduceri totale de 75 milioane de lei dintr-o gamă foarte largă de produse“, spune Iulian Stanciu, director general eMAG.

Cei de la eMAG au gândit întotdeauna în avans, astfel încât la conferinţa de presă pentru Black Friday 2014, au anunţat deja data pentru ediţia din 2015, care va fi 20 noiembrie. Black Friday este o sărbătoare americană, însă cei de la eMAG au adaptat-o la piaţa locală. „Am fost în Statele Unite şi am studiat ce se întâmplă acolo, ce reprezintă acest festival de shopping. Am văzut multe lucruri care se puteau aplica şi pe piaţa locală“, spune Stanciu. „În SUA, Black Friday este o ocazie pentru retaileri să îşi lichideze stocurile, ei bine noi am ales să includem în ofertă produse din oferta actuală, iar anul acesta trei sferturi din produse sunt din gama curentă“, a adăugat directorul general al eMAG. Compania a căutat în fiecare an să înveţe din fiecare experienţă Black Friday astfel încât să mulţumească majoritatea clienţilor, iar cifrele susțin cel mai bine acest lucru.

Ne puteți urmări și pe Google News

În primul an de Black Friday, eMAG a avut 700.000 de vizitatori, în al doilea 2,2 milioane, iar anul trecut 3,1 milioane. În ceea ce priveşte vânzările, în 2011, s-au vândut 80.000 de produse, în 2012, 120.000 de produse, iar anul trecut 250.000 de produse. În bani acestea se traduc în 33,9 milioane lei (2011), 53,5 milioane lei (2012) şi 101,6 milioane lei (2013). Pentru acest an, compania a pregătit 450.000 de produse şi se aşteaptă la vânzări de 150 milioane lei, adică aproximativ 34 milioane de euro, comparativ cu 23 milioane euro în 2013.

Reduceri de până la 75%

Reducerile ajung până la 75% și vor fi aplicate celei mai diversificate game de produse din istoria retailerului online: IT, telefoane mobile, foto, electrocasnice și climatizare, produse de îngrijire personală și cosmetice, cărţi, jucării, mobilier, auto, articole pentru casă şi grădină. Ca şi anul trecut, la ediţia din acest an, eMAG se comercializează autoturisme. Este vorba de 50 de unităţi printre care se numără Jaguar şi Ford. Cea mai mare parte a produselor vor fi reduse la jumătate de preţ, iar media va fi între 30%- 50%, a afirmat Iulian Stanciu.

Pentru pregătirea Black Friday 2014 eMAG a investit 1,6 milioane euro în servere şi în platforma online. Faţă de primul an când site-ul a avut mai multe probleme, în ultimii doi ani site- ul eMAG nu s-a blocat. Unul dintre motive este şi faptul că ora începerii nu este anunţată. „Dacă am anunţa ora, acest lucru ar însemna ca peste 150.000 de oameni să dea refresh la pagina noastră, iar din punct de vedere tehnic nicio infrastructură din lume nu ar face faţă“, explică Stanciu. Evenimentul a fost programat să înceapă între 6:00 şi 8:30 AM. În depozit, produsele din oferta Black Friday ocupă 10.000 de metri pătrați, iar 240 de oameni lucrează 24 din 24 de ore pentru a pregăti comenzile. Pentru livrarea produselor, eMAG a încheiat parteneriate cu FAN Courier, Cargus, DPD și TNT pentru un flux de livrare de 150 de camioane/zi, astfel încât livrările să fie finalizate în decurs de şase zile.