Camera de Comerţ şi Industrie a României a lansat serviciul de rating pentru companii “Risc Partener”

Camera de Comerţ şi Industrie a României a lansat serviciul de rating pentru companii “Risc Partener”

Toate afacerile prezintă un anume grad de risc, aşa că antreprenorii au mereu nevoie de instrumente care să-i ajute să afle, să monitorizeze şi să analizeze informaţiile de care au nevoie. Pentru a lua decizii corecte, managerii şi patronii au nevoie de informaţii cât mai clare și detaliate despre partenerii lor de afaceri.

Camera de Comerț și Industrie a României a lansat recent „Risc Partener“, un instrument util pentru gestionarea riscurilor.

„Principala preocupare a Camerei de Comerţ şi Industrie a României este de a menţine, prin toate mijloacele, poziţia de principal aliat şi partener pentru mediul de afaceri autohton. Venim în întâmpinarea antreprenorilor români cu un serviciu nou care ajută procesul decizional al companiilor. Risc Partener este un raport unic, furnizat de Camerele de Comerț, care aduce predictibilitate în relațiile de afaceri“, a declarat preşedintele CCIR, Mihai Daraban.

Risc Partener are la bază un algoritm complex care ia în calcul posibilele datorii ale unei firme către stat, indicele de plată şi alte date financiare, iar la final generează un raport unic menit să ofere transparenţă în relaţiile dintre partenerii de business. „În orice afacere, este nevoie de siguranţă şi predictibilitate, iar CCIR pune la dipoziţia antreprenorilor din ţara noastră, acest serviciu care oferă informaţiile necesare pentru a garanta un business de success“, mai spune președintele CCIR.

Ne puteți urmări și pe Google News

Risc Partner indică gradul de risc financiar pe care îl presupune colaborarea unui om de afaceri cu orice companie din ţară prin intermediul a trei culori. Mai exact, este o metodă de verificare, printre altele, a istoricului unei instituţii privind plăţile către bugetele de stat şi partenerii de business, procesele în instanţă sau situaţia financiară. „Funcţionează ca un semafor al riscului financiar. De exemplu, prin culoarea verde Risc Partner va garanta că firma este de încredere, prin galben că merită tratată cu precauţie, iar prin roşu că respectiva companie trebuie evitată, iar culoarea corespunzătoare gradului de risc apare pe prima pagină a raportului”, explică Dragoş Cabat, analist financiar şi partener al Risc Partner.

Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, în primele nouă luni ale acestui an numărul firmelor care au intrat în insolvență a fost de 7.575, după ce în aceeași perioadă a anului trecut acest indicator era de 2,5 ori mai mare, adică de 20.120 de insolvențe. Spre comparație, în aceeași perioadă din 2013, numărul firmelor insolvente era de circa 28.000, iar în primele trei trimestre din 2012, de 25.842.