PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Internaţional

"Căpitanul" Blue Sky M dezvăluie cum a condus nava sub pavilion moldovean pe care traficanţii au folosit-o pentru a face bani din drama imigranţilor. Detalii incredibile | GALERIE FOTO

Autor: Silvana Chiujdea | luni, 05 ianuarie 2015 | 2 Comentarii | 649 Vizualizari
"Căpitanul" traficanţilor, care a condus săptămâna trecută aproximativ 800 de imigranţi clandestini sirieni către coastele italiene la bordul unei nave cargo Blue Sky M, şi-a povestit periplul.

"Mi-au promis 15.000 de dolari şi posibilitatea de a-mi aduce toată familia", explică Sarkas Rani, un sirian în vârstă de 36 de ani, într-o poveste reconstituită după interogatoriul lui de către poliţie, care l-a arestat la 31 decembrie la Gallipoli, scrie La Repubblica, citată de Mediafax.

"Am ajuns în Turcia cu avionul din Liban, unde eram refugiat. Acolo, am fost contactat de o cunoştinţă care ştia că sunt căpitan de navă", a adăugat el.

Anunţ pe Facebook: 5.500 de dolari de persoană

Cei doi bărbaţi s-au întâlnit apoi la Istanbul, au încheiat afacerea, iar Sarkas Rani s-a îmbarcat împreună cu alţi trei bărbaţi pe Blue Sky M, sub pavilion moldovenesc, cu destinaţia Mersin, port turc situat în apropiere de coasta siriană. Nava de transport a rămas două zile ancorată în larg, în aşteptarea "încărcăturii".

Potrivit La Repubblica, traficaţii au postat chiar un anunţ pe Facebook în care propuneau îmbarcarea în schimbul sumei de 5.500 de dolari de persoană sau 4.500 de dolari pentru grupuri de minim 25 de persoane.


800 de imigranţi: bărbaţi, femei şi copii

În cea de-a treia zi, un vapor a adus un prim grup de 30 de persoane pe Blue Sky M. Timp de patru zile, sosirile s-au succedat, iar la 25 decembrie la bordul navei erau aproximativ 800 de persoane - bărbaţi, femei şi copii. Autorităţile turce nu au făcut nici cea mai mică verificare, asigură "căpitanul" Blue Sky M.

"Am trasat personal ruta pentru Italia", povesteşte Sarkas Rani. Din cauza vremii nefavorabile, el s-a apropiat de coastele Greciei şi a luat contact cu autorităţile pentru a cere autorizaţia de a se ascunde într-un golf în aşteptarea unei ameliorări. Autorităţile maritime greceşti i-au acordat permisiunea şi nu au recurs nici ele la o verficiare, potrivit traficantului.

Paza de coastă a impiedicat un masacru

Vaporul a plecat apoi, îndreptându-se către coasta de sud a Italiei, iar Sarkas Rani a abandonat puntea navei pentru a se refugia în cală după ce a blocat timona şi motorul. Nava se îndrepta cu aproximativ şase noduri (11 kilometri pe oră) către coastă şi, fără intervenţia marinei italiene, s-ar fi zdrobit.


Paza de coastă a reperat nava care nu răspundea, a urcat la bord, şi la cel puţin cinci mile (nouă kilometri) de coastă a reuşit să preia controlul acesteia. Blue Sky M a intrat miercuri, în jurul orei 03.30 în portul Gallipoli cu 768 de sirieni la bord.

Două zile mai târziu, un alt cargobot, abandonat de echipaj, a fost interceptat de marina italiană având la bord 360 de imigranţi sirieni.

Mesaj SOS

Nava-cargo Blue Sky M se îndrepta spre un port croat în momentul în care a emis un semnal de ajutor, privind prezenţa la bord a unor persoane înarmate. Nava la bordul căreia au fost semnalate incidentele a aparţinut până de curând unui armator din România.

"Vasul a fost al unei fime din Constanţa până acum două săptămâni. Atunci a fost vândut unui sirian, din Siria. Nu mai are nicio legătură cu România", a declarat, pentru Mediafax, Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor. Mihălcioiu a adăugat că nu are cunoştinţă despre prezenţa vreunui cetăţean român în cadrul echipajului. "Nu ştiu să fie români la bord şi nici nu cred să fie".

Tag-uri: Blue Sky M, nava abandondonata, Sarkas Rani, Italia, imigranti, imigranti clandestini, sirieni, traficanti




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITESTE ACUM
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii