Editura Evenimentul si Capital

Cât ne-a COSTAT LIPSA autostrăzilor. Cum AR FI FOST azi economia României

Șoferii de tir își omoară nervii în trafi c pe Șoseaua de Centură a Capitalei, nici astăzi modernizată FOTO: LIBERTATEA
Autor: | | 0 Comentarii | 1462 Vizualizari

Lipsa investițiilor în dezvoltarea infrastructurii, în special în construcţia de autostrăzi, a fost una dintre cele mai grave greșeli după Revoluție încoace. Fără drumuri și căi ferate de mare viteză, economia se sufocă, ceea ce se vede în sărăcia avansată.

România este a șaptea țară din Uniunea Europeană ca număr de cetățeni. Când vine însă vorba de PIB-ul pe cap de locuitor ajustat la puterea de cumpărare, ocupăm penultimul loc în lista celor 28 de state membre UE, în urma noastră aflându-se doar Bulgaria. Astfel, România a avut în 2015 un PIB pe cap de locuitor menționat cu puțin peste jumătate din media UE 28. Una dintre cauzele principale ale acestei „înapoieri” este tocmai lipsa autostrăzilor. „Dacă am fi avut o rețea dezvoltată de autostrăzi în ultimii 5 ani, acum am fi putut fi cel puțin spre locul 20 în UE după PIB pe cap de locuitor după puterea de cumpărare, dacă nu chiar spre 15. E un calcul simplu: dacă dublăm activitatea în domenii direct legate de infrastructură – turism, comerț, servicii sau industrie, care ar avea productivitate crescută, am fi avut creștere economică mai mare. Infrastructura este esențială pentru creșterea economică ”, a declarat, pentru EVZ, Ion Ghizdeanu, președintele Comisiei Naționale de Prognoză, făcându- ne un calcul estimativ. Așadar, am fi putut fi chiar înaintea unor țări ca Polonia sau la un nivel comparabil cu Cehia sau Slovacia.




Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro

Articole salvate