Partide

Câte legi a încălcat USL de azi-dimineață

Autor: Laura Ciobanu | marţi, 03 iulie 2012 | 120 Comentarii | 8643 Vizualizari
usl
De azi-dimineață, USL a ignorat trei articole din Constituție, patru articole de lege, patru articole din Regulamentele celor două Camere și două decizii ale Curții Constituționale. EVZ ține evidența ilegalităților comise de Putere de la începutul zilei.

Schimbarea Avocatului Poporului 1. USL susÅ£ine, în cererea de revocare din funcÅ£ie a Avocatului Poporului, Gheorghe Iancu, că acesta a utilizat prerogativele constituÅ£ionale ÅŸi legale pentru a servi interesele politice ale PDL, că s-a pronunÅ£at în mod repetat asupra unor probleme politice fără să fi fost sesizat, invocând inclusiv sesizarea în cazul ICR. De fapt, conform art. 59 din ConstituÈ›ie È™i a art. 14 din Legea Avocatului Poporului, "InstituÅ£ia Avocatul Poporului îşi exercită atribuÅ£iile din oficiu", iar printre prerogativele sale este, conform art. 13, litera f din legea de funcÈ›ionare, È™i aceea că "poate sesiza direct Curtea ConstituÅ£ională cu excepÅ£ia de neconstituÅ£ionalitate a legilor ÅŸi ordonanÈ›elor". 2. USL mai acuză că, "pe perioada exercitării mandatului, dl Gheorghe Iancu s-a adresat în repetate rânduri, în afara competenÅ£elor sale, diverselor autorităţi publice, solicitând acestora impunerea unor măsuri cu privire la modul de soluÅ£ionare a unor chestiuni administrative concrete. ÃŽn acest sens amintim: sesizările adresate, din oficiu, de către Avocatul Poporului Ministerului FinanÅ£elor Publice, Ministerului Sănătăţii Publice, Casei NaÅ£ionale de Asigurări de Sănătate, AgenÅ£iei NaÅ£ionale pentru Administrare Fiscală cu privire la aplicarea taxei clawback". De fapt, Art 59 alin 2 din ConstituÈ›ie spune că "autorităţile publice sunt obligate să asigure Avocatului Poporului sprijinul necesar în exercitarea atribuÅ£iilor sale", iar art. 14 alin. 2 din Legea Avocatului poporului prevede că "prin recomandările emise, Avocatul Poporului sesizează autorităţile administraÅ£iei publice asupra ilegalităților actelor sau faptelor administrative". 3. Valer Dorneanu interimar. Conform legii de funcÈ›ionare a Avocatului Poporului, interminatul acestei funcÈ›ii nu există. "Mandatul Avocatului Poporului durează până la depunerea jurământului de către noul Avocat al Poporului", scrie legea. Schimbarea preÈ™edinÈ›ilor Camerei È™i Senatului ÃŽn acest demers, USL a încălcat mai multe articole din Regulamentele Camerei DeputaÈ›ilor È™i Senatului È™i două decizii ale CurÈ›ii ConstituÈ›ionale obÈ›inute, culmea, pe vremea când PSD încerca să împiedice schimbarea lui Adarian Năstase din fruntea Camerei DeputaÈ›ilor, precum È™i articolul 66 din ConstituÈ›ia României. 4. Cererea grupurilor parlamentare ale USL de schimbare a preÈ™edintelui Camerei DeputaÈ›ilor încalcă Regulamentul de funcÈ›ionare al instituÈ›iei, unde este prevăzut clar: "revocarea preÅŸedintelui poate fi cerută de grupul parlamentar care l-a propus". AcelaÈ™i lucru este valabil È™i în cazul Senatului. 5. Solicitarea acestora încalcă È™i deciziile 601 È™i 602 date de CCR în 2005, conform cărora numai grupul parlamentar care a propus preÈ™edintele Camerei sau al Senatului poate să ceară schimbarea acestuia. Deciziile au fost date de CCR în urma contestaÈ›iilor PSD, care a încercat - È™i a reuÈ™it pe moment - să-l menÈ›ină pe Adrian Năstase în fruntea Camerei DeputaÈ›ilor, de unde PDL È™i aliaÈ›ii săi de atunci, libralii, voiau să-l dea jos. 6. Comisia juridică a Camerei, care trebuie să discute propunerea de demitere a Reobertei Anastase, nu a fost sesizată în acest sens de Biroul Permanent, aÈ™a cum cere regulamentul, ci de Florin Iordache (PSD), unul dintre vicepreÈ™edinÈ›ii Camerei. 7. Convocarea sesiunii extraordinare, È™i la Cameră, È™i la Senat, s-a făcut fără acordul preÈ™edinÈ›ilor celor două Camere, în contextul în care art 66 alin. 3 din ConstituÈ›ia României prevede că în sesiunea extraordinară "convocarea Camerelor se face de preÅŸedinÅ£ii acestora". Faptul este prevăzut È™i în regulamentele de funcÈ›ionare ale celor două Camere. 8. Art. 84 alin 3. din Regulamentul Camerei prevede că  solicitarea de convocare a unei sesiuni extraordinare "se face în scris ÅŸi va cuprinde ordinea de zi, precum ÅŸi perioada de desfăşurare a sesiunii", iar dacă aceste elemente lipsesc, "preÅŸedintele (Camerei - n.r.) nu va lua în considerare cererile pentru convocarea unei sesiuni extraordinare". ÃŽn ciuda acestor aspecte, decizia a fost deja publicată în Monitorul Oficial, trecut săptămâna trecută din subordinea Camerei DeputaÈ›ilor în cea a Guvernului, prin Ordonanță de Urgență. Numărătoarea continuă. Rămâi pe evz.ro pentru a urmări evoluÈ›ia evenimentelor. CITIÈšI ȘI:
  • EXCLUSIV EVZ. USL vrea să-l suspende astăzi pe Traian Băsescu È™i să-l forÈ›eze să părăsească Palatul Cotroceni
  • SESIUNE EXTRAORDINARÄ‚. Vasile Blaga către Ponta: Ne-aÅ£i spus că aÅ£i fost la Bruxelles, nu că aÅ£i încălcat ConstituÅ£ia
  • STRATEGIE. Cum vrea USL să îl suspende pe preÅŸedintele Traian Băsescu


Tag-uri: parlament, constitutie, USL, Avocatul Poporului


SPUNE-TI PAREREA
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

Realitatea

B1

Stiri pe surse

Unica

Ziare.com

Capital

Doctorul Zilei

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.