Ce cred românii despre reclamele online

Ce cred românii despre reclamele online

Aproape trei sferturi din românii cu acces la Internet, respectiv 73%, cred că sunt prea multe reclame în spaţiul virtual, iar 58% le consideră sâcâietoare, potrivit unui studiu realizat de GfK.

Majoritatea românilor cu acces la Internet, mai precis 8 din 10 români, observă aceste reclame, chiar dacă nu dau click pe ele. Mai mult, 28% dintre cei chestionaţi spun că, deşi nu le deschid, sunt influenţaţi de mesajul transmis de ele.

Aproape trei sferturi (73%) cred că sunt prea multe reclame în spaţiul virtual, iar 58% le consideră sâcâietoare. Cu toate acestea, un sfert dintre cei chestionaţi declară că le plac reclamele, iar 15% chiar că au încredere în mesajele promovate prin intermediul lor.

Companiile considerate cele mai potrivite să comunice online prin reclame de către mai bine de 70% dintre respondenţi provin din domenii precum turism şi vacanţe, divertisment, retail şi electronice sau electrocasnice. La polul opus, produsele pentru bebeluşi, băuturile alcoolice şi nealcoolice, suplimentele nutritive, mâncarea şi accesoriile pentru animale de companie sau partidele politice se numără printre cele mai puţin potrivite pentru acest gen de promovare (cu procente de sub 30%).

Ne puteți urmări și pe Google News

Studiul GfK a fost realizat online, pe un eşantion de 524 persoane utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârsta cuprinsă între 15 şi 54 ani.