Ce dotări trebuie să ai pe o mașină modernă

Ce dotări trebuie să ai pe o mașină modernă

S-au dus vremurile când mașinile cu servodirecție erau doar cele destinate șefilor de stat și bogaților. Acum, o mașină modernă trebuie să aibă anumite dotări extrem de utile

Marii constructori de automobile oferă astăzi, ca dotare standard pe mașini din clasa compactă, dotări care acum 15 ani erau opționalele doar pe automobilele de lux. Sau nu erau decât în faza de proiect pe mesele proiectanților îndrăzneți. Desigur, unele opțiuni sunt mai puțin utile, dar altele sunt mult mai importante decât pare la prima vedere. Am făcut un top al celor mai importante cinci opțiuni pentru a avea o mașină sigură și confortabilă, mai ales dacă sunteți un șofer începător.

Asistența la parcare

Parcările laterale sunt uneori greu de realizat în aglomerările urbane, mai ales când ești șofer începător și te claxonează toți din spate. Un senzor de parcare este esențial când vrei să nu lovești celelalte mașini așezate, de regulă, destul de aproape una de cealaltă. Pentru cei mai pretențioși există și camere de luat vederi pentru zona din spate. Prețurile se învârt în jurul valorii de 150 – 300 euro pentru o mașină din clasa compactă precum Volkswagen Golf sau Opel Astra, în funcție de gradul de complexitate al sistemului ales.

Ne puteți urmări și pe Google News

Frânarea automată

Este acel sistem care frânează automat mașina când ești aproape să faci un accident. Sunt multe accidente care au loc în oraș din cauza neatenției. Sună telefonul sau cauți un post radio și, dacă nu ești atent, îl lovești pe cel din fața ta. Există și sisteme sofisticate, care scanează marginea drumului și detectează din timp pietoni sau bicicliști care ar putea apărea brusc în față. Un astfel de sistem poate costa și peste 1.000 de euro.

  Airbaguri laterale

Airbag-ul este un element crucial de siguranță, și este recomandat să-l aveți inclusiv pe cele laterale pentru locurile din spate. În trafic, nu știi niciodată când te lovește din lateral un șofer grăbit care trece pe roșu.

Farurile cu Xenon

Mai țineți minte vechile faruri? Noaptea, pe drumuri fără iluminat public, sau pe ceață, aveai senzația uneori că joci într-un film de groază. Lumina era slabă, iar becurile se ardeau uneori destul de repede. Mașinile cu un singur far aprins sau cu faza lungă prost direcționată erau pe vremuri o apariție des întâlnită. Acum, există farurile cu Xenon sau, pentru cei mai pretențioși, cele cu LED. Dacă mergeți des noaptea pe drumuri județene, este o dotare extrem de utilă. Această dotare costă în jur de 130-150 de euro la o mașină compactă.

Păstrarea automată a benzii de rulare

Acest sistem vă avertizează dacă părăsiți banda de rulare în mod accidental. Se poate întâmpla noaptea, când sunteți obosit sau rulați pe un drum prost semnalizat. Prețul este de circa 400-500 de euro. Alături de acest sistem puteți să vă luați un altul care să vă avertizeze când apare ceva în unghiul mort, extrem de util când faceți o depășire în oraș, iar din spate vine un biciclist sau un motociclist.

Bluetooth

Acum, suntem mereu conectați la cu ceilalți, mai ales cu ajutorul smartphone-urilor. Pentru a fi în siguranță la volan, există o dotare esențială pentru cei care vor să vorbească la telefon în trafic în condiții de siguranță. „Bluetooth te ajută să poți vorbi la telefon în siguranță în trafic, în orice condiție. Mai ales că prețul a scăzut foarte mult, în multe cazuri e oferit chiar standard”, a declarat pentru EVZ Alexandru Șeremet, specialist comunicare BMW România.

Cutia automată

O altă dotare considerată până nu de mult timp un lux inutil, cutia automată își dovedește tot mai mult utilitatea în economia de combustibil și chiar într-un răspuns mai rapid al accelerației. În oraș, când trebuie să schimbi des treptele de viteză, cutia automată te scutește de multe bătăi de cap. Și, chiar dacă uneori poate costa și peste 2.000 de euro, mulți consideră că merită. De exemplu, un BMW 118i, apărut în acest an, consumă în oraș 5,9 litri/100km în varianta automată și 6,2 litri/100km în varianta manuală.

Aerul condiționat, esențial

În anii ’90, aerul condiționat era încă privit ca un lux. Toți mergeau vara cu geamurile deschise, transpirau din greu în orașul încins, dar puțini priveau aerul condiționat ca o necesitate. Acum, însă, trebuie privit ca un element de siguranță. Condusul în condiții de disconfort extrem cauzat de temperaturile foarte ridicate, la care se adaugă praful sau diferite obiecte care pot intra pe geamurile deschise, poate fi periculos. Acum, aproape că nu există taxi care să nu aibă pornit vara aerul condiționat. Cei mai mulți oferă climatizarea în dotarea standard. Climatizarea automată, mult mai ușor de utilizat, poate costa în jur de 400 de euro la o mașină de clasă medie.