Ce legătură este între ouăle roșii și promoțiile la pantofi?

Ce legătură este între ouăle roșii și promoțiile la pantofi?

62% dintre români consideră Paștele o importantă sărbătoare religioasă, care necesită pregătiri minuțioase. 54% dintre ei preiau tradițiile din familie, iar 45% transmit mai departe obiceiurile respectate în copilărie, arată un studiu.

La nivel național, 68% dintre români vor merge la biserică în noaptea de Înviere pentru a lua Lumina Sfântă, iar 64% dintre ei vor rămâne și la slujba de Înviere.

Cât sunt dispuși românii să cheltuie pentru cadouri și masa de Paște și ce schimbări vor să aducă în meniu?

Importanța religioasă a Paștelui a crescut foarte mult și în rândul populației din urbanul mare, utilizatoare de internet. Procentul celor care vor respecta pas cu pas tradițiile anul acesta este aproape dublu față de anul trecut: 54% dintre românii care locuiesc în orașele mari, utilizatori de internet, consideră Paștele o sărbătoare religioasă importantă și plănuiesc să respecte tradițiile pas cu pas, față de anul trecut, când numai 29% din rândul utilizatorilor online, peste 18 ani, au respectat tradițiile ad literam.

Ne puteți urmări și pe Google News

Masa de Paște

Pe lângă activitățile religioase, un alt element central al menținerii tradițiilor îl constituie pregătirea mesei de Paște: românii intenționează să aloce, în medie, pentru masa de Paște aproximativ 542 RON, bugetul rămânând constant, atât față de anul trecut, cât și la nivel de proporție din bugetul lunar al familiei.

La nivel național, pentru 63% dintre români masa de Paște va fi exclusiv tradițională, în timp ce 34% vor adăuga meniuri moderne celui tradițional. Pe masa de Paște se vor regăsi ouă roșii, dulciuri, produse de patiserie pregătite în casă, carne de miel, legume și fructe.

Ouăle roșii, Iisus Hristos și Lumina Sfântă rămân principalele simboluri asociate cu sărbătoarea Învierii, și anul acesta.

A doua categorie de interes pentru sărbătorile pascale o reprezintă cadourile: 5 din 10 români intenționează să cheltuie 300 de lei sau mai puțin pe cadouri, în timp ce 2 persoane din 10 nu au încă un buget bine conturat.

Deși Paștele este o sărbătoare adecvată pentru reîntoarcerea la valorile religioase, procentul celor care se angajează în activități de voluntariat sau care fac donații în această perioadă este unul mic.

Călătoriile și promoțiile

Și bugetul alocat pentru călătorii de Paște ocupă un plan secund, în 2016: 68% din populație nu vor aloca deloc bani pentru călătorii.

Nevoile promoționale sunt adaptate mai degrabă la context decât la valoarea ofertei, întrucât de Black Friday cele mai așteptate promoții erau cele la produse de valoare mare, precum electrocasnice, televizoare, electronice, laptopuri.

Pe lângă preluarea tradițiilor de Paște din familie, românii află mai multe despre acestea în principal de la TV, mediul clasic de comunicare aflat în topul surselor de informare cu privire la obiceiurile pascale, chiar și pentru utilizatorii de internet din urbanul mare:  34% dintre aceștia se informează de la TV cu privire la tradițiile și obieciurile pascale vs. 23% din mediul online.

Cercetarea investighează comportamentul românilor la nivel național cu ocazia sărbătorilor pascale, compară interesul pentru promoțiile de Paște față de cele pentru Black Friday la nivelul utilizatorilor online și urmărește trendurile 2015 – 2016 referitoare la tradițiile și obiceiurile de Paște în rândul unui target modern, români utilizatori de internet care locuiesc în orașe cu peste 100.000 de locuitori.

Studiul a fost realizat de de Starcom MediaVest Group, în colaborare cu TNS România,  pe un eșantion total de 1.045 persoane cu vârsta 18 – 64 ani, reprezentativ la nivel național.