Ce trebuie să ştii dacă vrei să-ţi deschizi o afacere online

Ce trebuie să ştii dacă vrei să-ţi deschizi o afacere online

Românii cu spirit antreprenorial trebuie să ţină cont de anumite detalii care pot face diferenţa dintre vânzări de milioane de euro şi faliment.

Aflarea capitalului de start nu este deloc uşoară. Pot fi câteva zeci de mii de euro sau sute de mii de euro, atrage atenţia Marius Panait, Managing Partner Entelion Software, dezvoltatorul Teamshare.

„Prin investiţie înţeleg atât aplicaţii software, stocuri de marfă, procese şi oameni care să le opereze. Investiţia trebuie să ţină cont de elementul de scalabilitate, adica odată cu creşterea afacerii online, să nu fie nevoie de o creştere liniară şi a resurselor umane implicate”, a declarat Panait pentru EVZ.

Succesul unui magazin online depinde, în primul rând, de funcționarea corectă a fluxului de vânzări.

Ne puteți urmări și pe Google News

„O afacere nu poate crește dacă nu are în spate un sistem bine pus la punct. Așa că după asigurarea stocului de marfă, o parte a investiției ar trebui să se îndrepte către un sistem automatizat de e-commerce si gestiune stocuri. Magazinul online nu poate să-și crească vânzările, gama de produse, numărul de comenzi procesate și gradul de satisfacere a clientului fără automatizări”, a explicat Panait.

Sincronizarea cu software-ul de gestiune si contabilitate este doar un pas. În jurul magazinului online sunt multe ale sisteme informatice ce pot fi conectate automat, de la sisteme de plăți online, sisteme de curierat/logistică la stocuri externe, marketplace-uri, sau sisteme de administrare a campaniilor de marketing.

„Și apropo de marketing, un magazin nu poate intra ”cu dreptul” pe o piață competitivă, precum e-commerce-ul, fără o promovare corectă, adaptată la cerințele consumatorului din online. În ceea ce privește zona de strategie și marketare corectă, comercianții au la dispoziție câteva instrumente gratuite cu ajutorul cărora pot măsura eficiența funcționării magazinului și a eforturilor lor de promovare”, a explicat Panait.

 

Si pe partea de strategie și marketare corectă, comercianții au la dispoziție câteva instrumente gratuite cu ajutorul cărora pot măsura eficiența funcționării magazinului și a eforturilor lor de promovare. Aceştia pot utiliza două instrumente gratuite de la Google: Analytics și Webmaster Tools. Acestea le oferă informații relevante despre traficul pe site, comportamentul vizitatorilor, ratele de conversie ale vizitelor în comenzi.

„Însa, din nou, datele oferite de cele două tool-uri sunt incomplete în stabilirea performanței unui magazin online, în lipsa unei analize cost/comandă procesată. Am întâlnit destule magazine care procesează o comandă în 10-15 minute. Un calcul simplu arată că un angajat poate procesa maxim 6 comenzi/oră, deci circa 50 de comenzi pe zi. Prin comparație, un software automatizat procesează comanda în cel mult 1 minut”, a declarat Panait.

În cât timp s-ar putea recupera investiţia făcută? Un plan de afaceri cu recuperarea investitiei mai devreme de un an ar fi nerealist.

„Trebuie mentionat faptul ca investitia intr-un business online nu se incheie odata cu implementarea initiala. Va fi un proces continuu de adaptare la nevoile pietei, de dezvoltare permanenta atat din punct de vedere tehnic, cat mai ales marketing”, a explicat Panait.