PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Util

CE UITĂ să verifice românii când îşi iau casă!

Autor: | | 0 Comentarii | 1794 Vizualizari
Atunci când sunt pregătiți de achiziționarea unei locuințe, clienții se concentrează exclusiv pe criterii precum buget, locație, finisaje.

Majoritatea uită însă de un ultim pas extrem de important pentru a-și asigura o locuire fără griji pe termen lung – procesul de predare-primire a apartamentului, potrivit unui comunicat Adama.

Această etapă este esențială mai ales când în ecuație intră achiziționarea unui apartament nou. Recepția apartamentului poate scoate la iveală atât eventuale probleme cu care proprietarul s-ar putea confrunta în viitor, cât și modul în care va decurge relația cu dezvoltatorul, în funcție de flexibilitatea și deschiderea acestuia.

Ce implică procesul de predare-primire?

În general, procesul de predare-primire este momentul în care clientul face o ultimă vizită pentru a analiza apartamentul recent achiziționat. În particular, această predare-primire implică mai ales componenta tehnică a apartamentului, aceasta fiind principala sursă a unor eventuale probleme ulterioare.

Recepția apartamentului are, de obicei, două forme: la nivel de vicii aparente, când clientul vine singur și constată starea apartamentului la momentul la care îl preia, dar și la nivel de eventuale vicii ascunse, noul proprietar venind însoțit de aceasă dată de un expert tehnic în măsură să întreprindă și verificări pentru depistarea unor vicii ascunse.

Dezvoltatorii serioși, cu renume în piață, permit clienților să vină însoțiți de orice tip de specialist (expert în hidroizolații, instalații, structură de rezistență etc.), dar clientul ar trebui să se intereseze îndeaproape de pregătirea persoanei alături de care vine. Nu sunt puține cazurile în care clienții vin alături de diletanți care le furnizează mai mult informații eronate sau de mică importanță.

Ce să verifici la recepția apartamentului?

Recepția apartamentului ar trebui efectuată pe mai multe direcții pentru a fi acoperitoare. În primul rând, verificarea atentă din punct de vedere juridic, incluzând aici autorizația de construire, procesul-verbal de recepție a lucrării, cadastru etc. De fapt, această verificare ar trebui făcută și în momentul în care se realizează dezmembrarea apartamentului și se efectuează cadastrarea locuinței. Clientul ar trebui să fie atent și ca, în cadastru, să figureze exact ceea ce achiziționează și să nu existe elemente suplimentare sau lipsă în realitate față de plan.

Verificarea tehnică este a doua etapă și cea mai importantă, iar natura verificărilor se realizează în funcție de fiecare speță în parte. De exemplu, pentru apartamentele aflate la ultimul etaj, clientul are trebui să vină însoțit de un expert în terase și acoperișuri. Totodată, dezvoltatorii de încredere oferă la recepția apartamentului un manual de utilizare a apartamentului, în care sunt clar menționate toate detaliile necesare pentru o bună funcționare și întreținere.


Tag-uri: apartament, imobiliare, dezvoltatori, receptie, adama
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului CE UITĂ să verifice românii când îşi iau casă!.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii