Cât de profitabil poate fi sistemul „plătești cât vrei”

Liu Xiaojun a făcut un experiment la deschiderea restaurantului său, dar din păcate lucrurile nu au funcționat așa cum spera ea
Autor: | | 0 Comentarii | 324 Vizualizari

Pentru a atrage clienții, proprietara unui nou restaurant din China a avut o idee nobilă... dar naivă, de promovare

Liu Xiaojun s-a gândit să ofere clienților ei șansa de a comanda oricâte feluri de mâncare doresc și apoi de a plăti, pur și simplu, cât cred ei de cuviință. A fost o idee foarte, foarte proastă, după cum s-a dovedit în final.

N-au înțeles nimic

Într-adevăr, mulți oameni au trecut pragul noului restaurant, în ziua deschiderii, 2 octombrie 2016, dar aceștia nu au fost prea generoși!

Unii clienți au plătit doar 10% din costul real al cinei servite, în timp ce alții au avut tupeul de a lăsa doar echivalentul unui leu pe masă.



După doar 7 zile, restaurantul a anunțat că a înregistrat pierderi de circa 100.000 de RMB (circa 15.000 de dolari)!

„Dacă am fi avut mâncare sau servicii proaste, ar fi fost de înțeles asta. Dar, conform reacțiilor primite de la clienți, porțiile sunt suficient de mari și de gustoase. Problema este că plata nu corespunde evalurărilor pe care ei le oferă”, a explicat patroana Liu Xiaojun, pentru presa chineză.

După această săptămână dezastruoasă, Liu și cei doi asociați s-au certat foarte rău și au decis că lucrurile nu au cum să funcționeze așa.

Oameni cu inimă mare

Inițial, cei trei antreprenori credeau în „bunătatea sufletului uman”, presupunând că marea majoritate a celor care vin la restaurant ar fi „raționali și corecți”, atunci când primesc nota de plată. Ei bine, s-au înșelat.

Nu sunt primii, oricum, pentru că istoria se repetă.

În 2013, proprietarul unui bufet din orașul Fuzhou a încercat să implementeze politica „plătește dacă vrei”, sperând să dezmintă ideea că în China există o criză morală sau s-a pierdut simțul încrederii în cel de lângă tine. Liu Pengfei spunea atunci: „Eu nu conduc o afacere, ci o idee bazată pe încredere. Când am încredere în clienți, ei au încredere în mine și vor începe să-i iubească pe cei din jur. Sper ca oamenii când vin aici să simtă asta. Apoi să se întoarcă la familie și la colegii de serviciu și să împărtășească ideea”.

În prima lună, restaurantul a pierdut 100.000 RMB, acum, la trei ani diferență, s-a pierdut aceeași sumă în doar o săptămână!

În prima zi după ce acest al doilea restaurant a încetat aventura și a schimbat politica generoasă, niciun client nu i-a călcat pragul, iar patronii s-au declarat total „nedumeriți”.




Alte articole din categoria: Divertisment

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
loading...