Chinul surdo-muților pentru a trimite un SMS de ajutor

Chinul surdo-muților pentru a trimite un SMS de ajutor

Numărul de urgență 113 pentru SMS-uri nu este gratuit în vacanță, iar procedura prin care mesajul ajunge la autorități este greoaie, pentru că hipoacuzicii vor trebui să dea beep și la 112, ca numărul să fie recunoscut. În plus, e obligatoriu ca mesajul să conțină tipul urgenței

În mai puțin de 60 de zile se va înființa numărul de urgență 113, care le va permite celor peste 30.000 de hipoacuzici din România să ceară ajutor prin mesaje scrise. Pentru început, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) va înființa centre speciale prin care persoanele cu dizabilități să se înregistreze. Legea a fost publicată în Monitorul Oficial, după ce, săptămâna trecută, a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis.

Gratuit doar acasă

La ora actuală, hipoacuzicii, adica surdo-mutii, nu pot folosi numărul unic de urgență 112. Dar, și la 113, persoanele în pericol au puține șanse să ceară ajutor.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Primul pas este să se înființeze centrele la care se înregistrează numerele de telefon ale persoanelor cu dizabilități. După aceea, atunci când apare un apel de la numărul înregistrat se știe foarte clar că a fost o urgență. Mesajul la 113 este gratuit numai dacă se formează din județul de domiciliu. Aceasta este soluția găsită”, a precizat, pentru EVZ, senatorul Sebastian Grapă, inițiatorul proiectului. Oficialii au explicat că a fost nevoie de înființarea unui număr special pentru că 112 este un număr extrem de solicitat și ar fi blocat pentru alte apeluri.

Procedură greoaie

Persoanele care vor trimite mesaj la 113 vor suna mai întâi la 112, pentru recunoașterea numărului, apoi vor trimite mesaj la 113, explică STS. Doar persoanele înregistrate sunt recunoscute în sistem, altfel SMS-ul este respins. „Conținutul mesajului trebuie să cuprindă obligatoriu tipul urgenței și locația incidentului. Dacă la apelare numărul de telefon nu se regăsește în baza de date, SMS-ul este respins, se returnează un SMS de informare către apelant, acesta urmând a fi taxat de către operatorul de comunicaţii publice”, ne-a precizat purtătorul de cuvânt al STS, Adrian Fulea. El a mai spus că „dacă numărul de telefon este validat, operatorul trimite un SMS de confirmare a urgenţei către apelant, iar în cazul în care datele transmise de apelant sunt incomplete operatorul poate solicita prin SMS completarea acestor date”. În 60 de zile, STS va pregăti acest serviciu.