PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Opinii EVZ

Cinci motive pentru care nu se construiește autostrada Comarnic – Brașov

Autor: Raluca Florescu | miercuri, 14 ianuarie 2015 | 24 Comentarii | 3888 Vizualizari
Raluca Florescu
Declarat cel mai „bancabil” proiect de infrastructură, prioritatea numărul unu în Transporturi, autostrada Comarnic – Brașov, care ar trebui să decongestioneze traficul pe Valea Prahovei, se află la mai puțin de o lună de semnarea contractului de construcție.

Din ce au dat ieri de înțeles oficialii, atât ministrul Transporturilor, Ioan Rus, cât și premierul Victor Ponta, sunt slabe șanse ca pe 15 februarie să se parafeze ceva. 

Motivul? Lipsa de finanțare. Dacă pentru primul tronson suma este acoperită, nu la fel stau lucrurile cu celelalte trei. 

Lipsa de finanțare pare a fi însă doar o cauză pentru care autostrada nu a demarat nici până acum. De altfel, ca bancă, cum ai putea finanța un proiect când nu știi exact când îți vin banii înapoi?

Așa ajungem la cel de-al doilea motiv. Statul, prin CESTRIN (Centrul de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică ) a calculat că numai din taxe nu poate fi acoperit costul autostrăzii Comarnic – Brașov, de 1,8 miliarde de euro, nici în 30 de ani. 

Și al treilea motiv. Preluând calculele CESTRIN, Eurostat, oficiul de statistică al Uniunii Europene a forțat statul să includă în buget costurile finanțării autostrăzii. 

Și de aici, al patrulea motiv. Cum bugetul nu își permite să suporte aceste costuri, pentru că ar ajunge la un deficit prea mare, proiectul a fost blocat și va fi, probabil blocat, și dacă se ajunge la selectarea unor noi constructori. 

Al cincilea motiv vine din soluțiile alternative pe care Guvernul deja le caută. Ieri, Ioan Rus a anunțat că, pentru cei care nu vizează neapărat stațiunile din Valea Prahovei, se va construi un drum auxiliar, Câmpina - Săcele, care va face și mai nerentabil Comarnic Brașov, deoarece va prelua o parte importantă din trafic. 

Calculele par corecte și nimeni nu greșește. Dacă pe 15 februarie nu se va semna contractul de construcție, poate ar fi nevoie însă de o schimbare de paradigmă. Un parteneriat public – privat, prin care statul să fie din start co-finanțator al proiectului ar putea fi una dintre soluții. Desigur, asta ar însemna ca an de an să nu se mai taie fonduri de la investiții. 



Tag-uri: comarnic - brasov, finantare, tronson, victor ponta, ioan rus, autostrada, cestrin




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITESTE ACUM