Cinci tendinţe ale pieţei auto româneşti

Cinci tendinţe ale pieţei auto româneşti

Piaţa auto românească devine tot mai dinamică şi mai modernă, pe măsură ce vânzările dealerilor şi importatorilor cresc pe fondul avansului economiei.

Am făcut o trecere în revistă a celor mai importante cinci tendinţe ale pieţei auto.

1. Plug-in hybrid şi modele electrice.

În anii precedenți, modelele cu autonomie electrică mare, de cel puţin 20 km (plug-in hybrid sau full electric) au fost mai mult o promisiune, dar acum încep să câştige cote de piaţă. În acelaşi timp programele guvernamentale de susţinere a acestor automobile şi a dezvoltării infrastructurii electrice, au un impact major în impunerea acestor modele pe piaţă. „Un exemplu în acest sens este noul BMW X5 xDrive40e plug-in hybrid. Chiar dacă mai avem aproximativ o lună până la lanasare, am înregistrat deja primele comenzi ferme”, a declarat pentru EVZ Alexandru Şeremet, specialist comunicare BMW România.

Ne puteți urmări și pe Google News

2. Condusul autonom tot mai aproape.

În urmă cu aproximativ cinci ani sistemul pilot automat/tempomat cu funcţia de frânare se răspândea pe piaţă, şi era urmat de sistemul de parcare automată: şoferul trebuia să accelereze, să frâneze, să schimbe treapta de viteze, dar maşina prelua controlul direcţiei. În tomana anului 2013, BMW a lansat sistemul automat de parcare care, prin apăsarea unui buton, executa autonom toate manevrele, inclusiv acceleraţia şi frână, precum şi schimbul direcţiei. Volvo prezintă apoi sistemul sistemul city brake – automobilul frânează automat pentru a evita coliziunile în regim de trafic de oraş. BMW, Google, Audi, Mercedes şi alţii lucrează acum la prototipuri complet autonome. În ultimul an au apărut tot mai multe automobile care pot urmări complet autonom maşina din faţă. Un exemplu este sistemul Traffic Jam Assist, disponibil pe aproape întreaga gamă de modele BMW, prin care maşina poate să ţină banda şi să meargă complet autonom pe autostradă, în ambuteiaje, până la viteze de 60 km/h.

3. Maşini tot mai conectate.

Internetul pe autombil devine tot mai raspandit, cu functii precum webradio sau sisteme de navigatie conectate la internet, retele sociale (Twitter, Facebook etc.). Prin Apple CarPlay si Android Auto a fost deschis drumul pentru implementarea acestor aplicaţii pe tot mai multe automobile.

4. Modele tot mai eficiente, cu un consum tot mai mic.

Pe măsură ce normele de poluare devin tot mai stricte, reducerea emisiilor de CO2 se face în principal prin reducerea drastică a consumului de carburant. Un Volkswagen Golf nou, cu motor pe benzină de 1,4 litri turbo şi 125 CP, consumă în medie 5,2 litri/100 km. Un Golf 4, fabricat în Europa între 1997 şi 2003,  cu motor de 1,4 litri 16V de 75 CP, consuma în medie 6,7 litri/100 km.

 

5. Cutii de viteze cu tot mai multe trepte de viteze, semn al complexităţii şi al eficienţei în exploatare.

Dupa ce BMW a introdus 8 trepte pentru cutia automată, Porsche a venit cu o cutie manuală de 7 trepte, iar alţi constructori introduc deja cutii automate de 9 trepte (de la Mercedes la Jeep). Cutiile automate devin astfel mai rapide şi mai eficiente când vine vorba de consumul de combustibil.