Circulația pe autostrada prăbușită de pe tronsonul Cunța - Sibiu, va fi redeschisă la finalul lunii septembrie

Circulația pe autostrada prăbușită de pe tronsonul Cunța - Sibiu, va fi redeschisă la finalul lunii septembrie

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, din subordinea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, și-a asumat responsabilitatea de a reconstrui, pe baza unui proiect realizat de ei, autostrada din zona Cunța-Sibiu, care a luat-o la vale, din cauza unor alunecări de teren.

Directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan este optimist și spune că soluția de a reface autostrada, ”în regie proprie”, este mult mai ieftină decât dacă lucrările ar fi fost licitate către alte firme private, prețul fiind mai mic cu 30 la sută. În plus, timpul de finalizare a reconstrucției se va reduce cu câteva luni bune. ”Dacă totul merge bine, până la finalul lunii septembrie 2016, vom termina lucrările pe acest tronson de autostradă”, spune Cecan. Astfel, timpul călătoriei dintre Sebeș și Sibiu, pe autostrada Sibiu-Nădlac, se va reduce cu aproape o oră.

Un inginer de la DRDP Cluj, supraveghează lucrările de la Cunța. Deși, teritorial zona afectată de la Cunța se află pe raza DRDP Brașov, inginerii clujeni sunt cei care au făcut proiectul și supraveghează lucrările. ”Muncitorii au săpat până la 12 metri adâncime. Practic, s-a săpat cu trei metri mai jos decât proiectul inițial. S-a construiti un sistem de drenaj, care va scoate apa din corpul autostrăzii în afara traseul drumului”.

Ne puteți urmări și pe Google News

În momentul în care reporterul EVZ a trecut prin zona Cunța, muncitorii lucrau la construirea unor tranșee transversale, în corpul autostrăzii, care vor avea rolul de a drena apei din pânza freatică. ”Aceste tranșee vor avea o lungime de 65 de metri, vor fi șase în total, și vor fi umplute cu piatră. Ele vor avea rolul a prelua apele din pânza freatică. Este sistemul principal de drenaj.  Soluția aleasă de noi va ține mult și bine”, spune Cecan.

După construirea acestor drenuri transversale, va fi așternut un strat de piatră spartă cu o grosime de un metru și jumătate, după care, muncitorii vor mai ”așterne” alți trei metri de balast care va fi stabilizat prin procedee specifice construcțiilor de drumuri. ”Peste toate aceste straturi de piatră și balast, vin cele trei straturi de asfalt, cel de bază și cel rutier, după care vom putea da drumul la circulație”, a mai spus Eugen Cecan.

Autostrada închisă după inauguare

Pe sectorul de autostradă de 22 de kilometri, de la Cunța, la scurt timp de la inaugurare au început să apară probleme în structura de rezistență a drumului. Practic, susțin specialiștii, nu au fost construite drenaje care să preia apele din rețeaua subterană și astfel, la scurt timp, drumul s-a rupt iar un tronsonul de 200 de metri a luat-o la vale.

Pe lângă toate astea, experții angajați de CNADNR au stabilit că materialele de construcție folosite au fost de slabă calitate. În plus, în unele locuri, grosimile straturilor de piatră sau balast stabilizat nu corespundea cu cele din proiect.