Clotilde Armand, dată afară de la firma care supervizează autostrada Bechtel

Clotilde Armand, dată afară de la firma care supervizează autostrada Bechtel

Clotilde Armand nu mai este director general Egis România. Decizia a fost luată după ce EVZ a dezvăluit câţi bani încasa firma franceză pentru supravegherea mai multor şantiere întârziate

Francezii de la Egis Internaţional SA Franţa au decis să o retragă pe Clotilde Armand de la conducerea sucursalei din România. De altfel, şi ea a postat pe pagina sa de socializare că nu mai este director general Egis în România, după ce EVZ a întrebat-o, joi, dacă mai ocupă această funcție.

Scandalul mocnit de la Ministerul Transporturilor

Potrivit surselor noastre, decizia francezilor vine în urma dezvăluirilor făcute de EVZ: Egis supravegheză mai multe şantiere privind construirea de autostrăzi, drumuri naţionale şi variante ocolitoare care sunt întârziate.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dezvăluirile EVZ

Concret, Evenimentul zilei a dezvăluit prima dată faptul că Egis România supraveghează lucrările privind construirea autostrăzii „Bechtel” şi că în prezent, oficialii CNAIR primesc la mijlocul fiecărei luni facturile pentru supervizarea lucrărilor de construcţie a autostrăzii Braşov-Cluj-Borş.

Valoarea acestora variază între 1,2 și 2 milioane de lei. Asta, deşi ultimii 1.000 de metri din autostrada Transilvania au fost inauguraţi la sfârșitul anului 2010. EVZ a întrebat-o pe Clotilde Armand, directorul general Egis România, în permanenţă, în baza căror lucrări de încasează aceşti bani. Ziarul nu a primit niciun răspuns până în prezent din partea lui Clotilde Armand. Potrivit surselor EVZ, la Ministerul transporturilor se discută aprins privind contractele pe care le are Egis cu Compania de Drumuri.

În prezent, pe 60 de kilometri, lucrările sunt abandonate de cel puţin şapte ani, pe alţi 47 de kilometri se aşteaptă avizele pentru începerea lucrărilor, iar pentru aproximativ 256 de kilometri nici măcar nu sunt angajaţi constructori.

Supervizare pe şantiere amânate

Mai mult, EVZ a arătat cum sucursala din România a încasat cu aproximativ 3,5 milioane de euro peste valoarea totală a contractelor de supervizare a lucrărilor. Motivul: s–au actualizat preţurile, nu că s-ar fi terminat lucrările.

Concret, potrivit unui răspuns al Companiei de Drumuri pentru EVZ, din 2004 şi până în prezent, francezii au încasat aproximativ 81 de milioane de euro, bani publici. Sumele au fost plătite pentru supervizarea şantierelor autostrăzilor Braşov–Oradea, Proiectul de Reabilitare a Drumului Naţional DN 6, Varianta de Ocolire a municipiului Braşov, Supervizare Autostrada Sebeş - Turda Lot 1, furnizarea serviciilor de proiectare şi supervizare a lucrărilor de construcţie a Autostrăzii Arad – Timişoara – Lugoj. Toate şantierele înregistrează întârzieri.