Compania lui Gruia Stoica, GFR, contestă implicarea lui Șova în licitația pentru transportul cărbunelui de la CEO

Compania lui Gruia Stoica, GFR, contestă implicarea lui Șova în licitația pentru transportul cărbunelui de la CEO

După ce ministrul Transporturilor, Dan Şova, a depus plângere penală in rem pentru licitaţia de transport al cărbunelui organizată de CE Oltenia, câștigată de Grup Feroviar Român (GFR), controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, reprezentanții acesteia au precizat că acțiunile șefului de la Transporturi sunt o încercare de a influența decizia autorităților competente.

„Nu se poate declara un câştigător, condiţia din caietul de sarcini era să fie trei oferte, ori au existat numai două. Va trebui s-o reia”, a declarat ieri ministrul Transporturilor, Dan Șova, citat de Mediafax.

Astăzi, reprezentanții GFR au transmis un comunicat, în care susțin că licitația s-a derulat în conformitate cu legislația în vigoare.

„Nu există niciun motiv pentru anularea procedurii de atribuire a contractului pentru transportul cărbunelui în cadrul licitației organizate de Complexul Energetic Oltenia (CEO). Această licitație a fost organizată în mod transparent și cu repectarea legislației și reglementărilor din domeniul achizițiilor, iar contestațiile venite abia după deschiderea ofertelor financiare nu doresc decât să mențină condițiile contractuale actuale, provocând pagube însemnate CEO.

Ne puteți urmări și pe Google News

Surse din Complexul Energetic Oltenia, citate de Mediafax, au declarat la 23 mai că o asociere din care face parte Grup Feroviar Român (GFR) a solicitat suma de 255 milioane lei la această licitaţie, iar CFR Marfă a cerut 256 milioane lei. Ofertele depuse de CFR Marfă şi asocierea formată din GFR, companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, Unifertrans şi Servtrans Invest, au fost acceptate pentru faza finală a procedurii de selecţie. CFR Marfă a solicitat ulterior anularea licitaţiei, iar CNSC a suspendat procesul de achiziţie.

GFR mai arată că participarea mai multor companii la această licitaţie a fost limitată chiar de condiţiile acesteia, iar participanţilor li s-a cerut, ca experienţă similară, un volum mediu de transport anual de 16,2 milioane de tone, care putea fi atins independent doar de CFR Marfă. Pentru a putea îndeplini această condiţie tehnică, GFR s-a asociat cu alţi operatori privaţi din România.

„Este cel puţin surprinzător că atât contestaţiile, precum şi plângerea Ministerului Transporturilor survin abia după ce oferta financiară depusă de asocierea din care GFR face parte s-a dovedit a fi cea mai bună. GFR îşi rezervă dreptul de a acţiona pe toate căile legale pentru soluţionarea acestei situaţii”, se precizează în comunicat.

GFR face parte din Grampet, un grup de companii controlate de Gruia Stoica. Anul trecut, GFR a fost ultimul investitor rămas în cursa pentru preluarea CFR Marfă, însă privatizarea s-a soldat cu un eșec.