Compania Națională de Autostrăzi vrea să facă un nou studiu pentru "autostrada lui Fenechiu"

Compania Națională de Autostrăzi vrea să facă un nou studiu pentru "autostrada lui Fenechiu"

Un nou studiu de fezabilitate pentru Autostrada Ungheni-Iași-Târgu Mureș, alți bani cheltuiți. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a deschis licitația pentru firmele interesate să realizeze acest proiect.

.Conducerea Ministerului Transporturilor spune că este nevoie de revizuirea studiului de fezabilitate deoarece primul estima costuri exorbitante pentru construirea acestei autostrăzi, aproximativ 9 miliarde de euro, potrivit digi24.ro.

Noile proceduri vizează refacerea studiului de fezabilitate pentru 3 tronsoane - Târgu Mureș-Ditrău, Ditrău-Târgu Neamț și Târgu Neamț-Iași-Ungheni. Va fi selectată firma care oferă cel mai mic preț. Se estimează că pentru construirea celor 310 de kilometri de autostradă ar fi nevoie de aproximativ 40 milioane de euro.

Cum a plimbat Ponta o autostradă între ministere, de dragul lui Fenechiu

După ce a fost uns ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, a promis că va construi autostrada Iași-Câmpia Turzii, deși construirea de autostrăzi nu era în subordinea sa, ci a ministrului delegat pentru Marile Proiecte, la acea vreme- Dan Șova. Și, ca să se poată ține de promisiune, Fenechiu l-a convins pe premierul Victor Ponta să treacă autostrada la Ministerul Transporturilor și a promis că va găsi finanțator, pentru a face parteneriat public-privat. Pentru că nu a reușit să o facă, Fenechiu plecând de la minister după ce a fost condamnat pentru fapte de corupție, premierul i-a dat-o înapoi lui Șova, care ]ntre timp a devenit ministerul Transportuilor. Asta, după mai multe bâlbâieli: se va construi prima autostradă fără un traseu bine stabilit, primarii să colaboreze cu drumarii, iar constructorii vor decide pe unde se va face noua autostradă Iaşi-Câmpia Turzii, iar acum se vrea un nou studiu.

Ne puteți urmări și pe Google News