Compensații pentru victimele Germanwings. Cât valorează viața unui om?

Compensații pentru victimele Germanwings. Cât valorează viața unui om?

În accidentele de transport, naționalitatea victimei și veniturile sale au o influență semnificativă asupra valorii compensațiilor.

Firma de asigurări a companiei aeriene Lufthansa a anunțat că sunt alocați 300 de milioane de dolari pentru despăgubirile ce vor fi acordate familiilor victimelor accidentului din Alpii francezi.

Împărțire inegală

Suma nu va fi, însă, împărțită în mod egal între familiile celor 150 de persoane care au murit în accident. Potrivit unor estimări, relatate de publicația „The Telegraph”, cei trei americani de la bord ar putea primi de 30 de ori mai mult decât familiile elevilor germani decedați.

Ne puteți urmări și pe Google News

FOTO: Companiei îi va fi greu să dovedească faptul că nu are nicio responsabilitate pentru accident, deși copilotul Andreas Lubitz avea afecțiuni psihice

Nu toate decesele sunt tratate în mod egal, chiar dacă moartea nu cruță pe nimeni.

De obicei, se ține seama de naționalitate. Un avocat al unei firme de aviație, Justin Green, a explicat că fiecare țară răspunde în mod diferit la întrebarea „cât valorează viața unui om?”. Este foarte probabil ca victimele din Germania să primească circa 100.000 de dolari de persoană. Familiile celor trei britanici morți în Alpi vor primi până la un milion de dolari, în timp ce americanii vor fi despăgubiți cu mult mai mulți bani.

Naționalitate și venit

Se ia în considerare salariul pe care-l avea persoana respectivă și dacă avea persoane în întreținere. Dacă cineva câștigă un milion de dolari pe an și are un anumit stil de viață, despăgubirile trebuie să ajute familia să rămână la același nivel.

Atunci când anchetatorii stabilesc că este vorba despre o catastrofă aeriană imprevizibilă, compania trebuie să plătească până la 160.000 de dolari pentru o victimă, potrivit Convenției de la Montreal din 1999. Dacă, însă, linia aeriană este responsabilă de moartea pasagerilor, nu există nicio limită a compensațiilor.

50.000 $ pentru Balotești

Vineri, 31 martie 1995 a avut loc cea mai mare catastrofă aeriană din România, după 1990. În acel accident, 59 de oameni și-au pierdut viața. Un avion Airbus A-310 al companiei Tarom, care trebuia să ajungă la Bruxelles, s-a prăbușit subit după decolare. La bord se aflau trei americani, un francez, un olandez, doi spanioli, un thailandez, nouă români și 32 de belgieni. Avionul avea la activ peste 6.200 de zboruri. Anchetatorii au declarat trei cauze posibile: tracțiunea asimetrică a motoarelor; o posibilă incapacitate a comandantului și acțiuni insuficente din partea copilotului. Familiile victimelor au fost despăgubite atunci cu câte 50.000 de dolari.

Filmulețul înregistrat de un pasager relevă scene de groază la bord

O înregistrare de câteva secunde, realizată înaintea prăbuşirii zborului 4U 9525 al companiei Germanwings, recuperată de la locul accidentului de o sursă apropiată anchetei, confirmă datele din una dintre cutiile negre ale avionului Airbus A320.

FOTO: Procurorul francez însărcinat cu ancheta judiciară a cerut ca oricine are o înregistrare legată de prăbușirea aeronavei să o predea anchetatorilor

Potrivit reporterilor de la „Paris Match” și „Bild”, înregistrarea a fost găsită pe un card de memorie dintr-un telefon mobil al unuia dintre pasagerii cursei Germanwings. Scena este haotică, nu se distinge nicio persoană, dar ţipetele pasagerilor arată că erau conştienţi de ce se întâmpla.

Disperare la bord

Se aud voci care strigă „Dumnezeule” în mai multe limbi și se aud, de cel puţin trei ori, lovituri metalice care sugerează că pilotul încearca să deschidă ușa carlingii cu un obiect greu. După un zguduit puternic, ţipetele se intensifică. Apoi nu se mai aude nimic. „Chiar dacă scenele surprinse la bord sunt haotice și foarte tremurate, astfel că niciun pasager nu poate fi identificat, autenticitatea filmării este indiscutabilă”, au precizat jurnaliștii.

Marțea trecută, la ora 10.40, avionul s-a lovit de un munte cu aripa dreaptă, în Alpii francezi. Apoi nu s-au mai auzit decât alarma și strigătele pasagerilor. La ora 10.41, aparatul a lovit, în plin, masivul Estrop la altitudinea de 1.500 de metri, cu o viteză de 800 km/oră.