Concluzii şocante dezvăluite de BAROMETRUL DE CONSUM CULTURAL 2015: 80% din populație nu a fost niciodată la cinematograf în ultimul an

Concluzii şocante dezvăluite de BAROMETRUL DE CONSUM CULTURAL 2015: 80% din populație nu a fost niciodată la cinematograf în ultimul an

De 10 ani, Barometrul măsoară nivelul de consum cultural din România, iar rezultatele sunt prea puţin încurajatoare

Institutul Național pentru Cercetare și Formare Culturală a lansat „Barometrul de Consum Cultural 2015. Preferințe, practici și tendințe”, cel mai important și mai amplu studiu de consum cultural din România.

Potrivit Barometrului, aproximativ 55% din populație consideră că instituțiile publice de cultură desfășoară o activitate importantă pentru comunitate, 58% dintre tineri au participat la evenimente dedicate artelor vizuale desfășurate pe stradă, iar consumul de muzică clasică a crescut cu 7% în 2015, comparativ cu 2010, în timp ce 79% dintre respondenți nu au știut să numească niciun artist vizual contemporan, iar 80% din populație nu a fost niciodată la cinematograf în ultimul an. În 2015 s-au împlinit 10 ani de când Barometrul măsoară nivelul de consum cultural din România, fiind singurul studiu de acest tip la nivel național, construit pe modele similare europene.

Directorul general al Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC), Carmen Croitoru, unul dintre coordonatorii barometrului, a anunțat că, "în foarte scurtă vreme", INCFC va da publicității un studiu realizat la nivelul Capitalei, împreună cu ARCUB.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ea a remarcat că, în urma realizării barometrului, s-a constatat că în rândul tinerilor se înregistrează o creștere semnificativă a consumului cultural. "Lucrul cel mai spectaculos pe care l-am măsurat anul acesta este că am putut face o măsurătoare pe tineri de vârste foarte mici și am constatat o creștere spectaculoasă la nivelul consumului cultural. Asta înseamnă că toate programele educaționale au răsărit, s-a întâmplat ceva. Dacă într-o proporție atât de mare, 60%-70% dintre tineri, dovedesc că au obiConcluzii şocante ale BAROMETRULUI CULTURAL 2015ceiuri de consum de tip urban formidabile, asta înseamnă că se întâmplă ceva și, mai mult decât atât, că există speranță. Rămâne de văzut, de partea cealaltă ce facem și ce le dăm", a spus Croitoru.