Criticatul lot 3 de pe A 1 Lugoj - Deva este, de fapt, cel mai avansat

Criticatul lot 3 de pe A 1 Lugoj - Deva este, de fapt, cel mai avansat

Săptămâna trecută ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, s-a declarat nemulţumit de mobilizarea „mai slabă” a constructorilor pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva, cel cuprins între Coşeviţa şi Ilia, în urma unei vizite în teren. De fapt, aici stadiul lucrărilor este de 75 la sută, cu toate că acestea au început cu o întârziere de un an şi jumătate, din cauză că tocmai Ministerul Transporturilor nu a emis la timp autorizaţia de construcţie necesară.

Conform imaginilor oferite publicităţii de către Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, pe lotul 3 sunt aproape gata inclusiv lucrările dificile: podul peste Mureş din zona satului Câmpuri Surduc şi pasajul peste calea ferată din comuna Lăpugiu de Jos. Unul dintre cele două ecoducte de pe raza localităţii Lăpugiu de Jos e gata şi se lucrează la cel de-al doilea. În ultimele zile s-au intensificat şi operaţiunile de montare de elemente metalice şi panouri de antifonare. De asemenea, nodul rutier de la Ilia este aproape de finalizare. Porţiunea de autostradă dintre Ilia şi Coşeviţa va mai avea încă două noduri: unul aproape de satul Grind, şi altul aproape de satul Holdea (de pe care se va face descărcarea de trafic şi se va continua pe DN 68 A până la Margina, situaţie care va dura cel puţin până în 2019, când se doresc a fi realizate două tuneluri şi un viaduct în zona deluroasă dintre judeţele Hunedoara şi Timiş).

 

Finalizare posibilă în acest an

Ne puteți urmări și pe Google News

 

„Am înţeles că vor trage tare şi cei de la Spedition UMB ca să termine şi lotul 4 (aflat acum la circa 60 la sută ca progres al lucrărilor – n.red.) până în noiembrie, anul acesta, astfel încât traficul să urce pe autostradă la Holdea şi să se mai dea jos doar la Sibiu, sau invers. Abia aşteptăm că e un dezastru cu traficul la noi în comună. Un accident produce cozi de 8 kilometri, iar trecerea unui tren face acelaşi lucru pe o distanţă de 3 kilometri. Să nu mai vorbim de poluare şi pericolele la care sunt supuşi oamenii din satele tranzitate de drumul naţional (DN 68 A – Săcămaş – Lugoj – n.red.)”, spune primarul comunei Lăpugiu de Jos, Alin Chiorean.

Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva este construit de asocierea spaniolă Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A. Contractul a fost semnat în noiembrie 2013, însă firmele amintite nu s-au putut apuca de lucru decât în vara lui 2015 din cauză că Ministerul Transporturilor a întârziat emiterea autorizaţiei de construcţie. Termenul de finalizare este prevăzut pentru luna august a acestui an.

În urmă cu 10 zile, ministrul transporturilor, Răzvan Cuc, se declara nemulţumit de faptul că, pe lotul 3, erau „200 de oameni şi 100 de utilaje” în timp ce pe lotul 4 se aflau „500 de oameni şi 250 de utilaje”.