PUBLICAȚIILE NOASTRE:

EVZ Special

Cum a ajuns crucișătorul ușor Mărășești un distrugător greu și apoi o banală fregată

Autor: Mihnea-Petru Pârvu | luni, 15 februarie 2016 | 4 Comentarii | 3269 Vizualizari
Fregata Mărășești, fost distrugător și crucișător ușor. SURSA: www.navy.ro
Nava amiral a Flotei Militare Române, actuala fregată Mărăsești, cu număr de bordaj F111, n-a fost dintodeauna fregată! Atunci când construcția ei a început, în 1978, Ceaușescu a zis că e crucișător și a vrut să boteze nava România.

Lămurit de cei din jurul său că greșește, denumind astfel cea mai mare navă din Flota Marinei Militare, fostul dictator a realizat că o eventuală scufundare a bastimentului ar fi o formidabilă lovitură de imagine negativă la adresa țării. Ce s-ar fi zis în exterior? Că s-a scufundat România! Așa că, la momentul lansării din august 1985, i s-a spus Muntenia și a primit rangul de crucișător ușor. Ceea ce și era, potrivit standardelor de tonaj și armament, stabilite de defunctul Tratat de la Varșovia, din care țara noastră făcea parte. Avea și are deplasamentul de 5.790 de tone și atinge o viteză maximă de 27 de noduri asigurată de patru motoare Diesel, ce dezvoltă 32.000 de cai putere. Spre comparație, cele două fregate second-hand achiziționate de la britanici, Regina Maria și Regele Ferdinand au doar 4.900 de tone, dar o viteză de 30 de noduri. În schimb, consumul de combustibil al acestora este uriaș, ținând cont că au ca propulsie turbine, nu elice. Iar autonomia este sensibil mai mică.


A trebuit să vină americanii să ne spună ce este, de fapt, Mărășeștiul

Nava a fost o construcție 100% românească find realizată în șantierul militar de la 2 Mai, de lângă Mangalia. O chestie amuzantă este că, după botezul oficial, cu sticlă de șampanie și tot tacâmul festivităților, la prima ei ieșire în mare, din portul militar Mangalia – zis și „Golful puturos”, din cauza emanțiilor de sulf ce ies de pe fundul său mâlos – a trebuit să i se amputeze catargul principal pentru că altfel nu putea trece pe sub podul ce leagă Mangalia de sudul litoralului nostru.


Continuarea pe premium.evz.ro

Premium.evz.ro este platforma cu plată a site-ului „Evenimentul zilei”, cuprinzând o selecție exclusivă de materiale de presă de calitate.

Tag-uri: Flota Marinei, Regina Maria, Regele Ferdinand, Marinei Militare, Flotei Militare, marasesti, distrugator, crucisator usor, muntenia, timisoara, armament, torpile, tunuri, tratatul de la varsovia, fregata




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi