Cum a decis Municipalitatea să plătească datoriile uriașe avute față de RADET și ELCEN

Cum a decis Municipalitatea să plătească datoriile uriașe avute față de RADET și ELCEN

După ce ziarul „Evenimentul Zilei” a semnalat de mai multe ori starea deplorabilă în care au ajuns cele două regii, care furnizează serviciul de transport în comun și energie termică în Capitală, Municipalitatea anunţă că plăteşte subvenţiile RADET şi RATB, iar cetăţenii nu vor avea costuri suplimentare.

Municipalitatea plăteşte subvenţiile RADET şi RATB, iar cetăţenii nu vor avea costuri suplimentare la transport şi căldură, au declarat joi, pentru MEDIAFAX, reprezentanţii municipalităţii, precizând că se are în vedere un plan de reorganizare şi eficientizare a activităţii celor două regii.

"Municipalitatea plăteşte subvenţiile celor două regii, cetăţenii nu vor plăti suplimentar la transport şi căldură, şi are un plan de reorganizare şi eficientizare a activităţii celor două instituţii pe sistem integrat", au spus reprezentanţii Primăriei Capitalei, care consideră drept "superficiale şi neavenite" orice fel de afirmaţii de natură să inducă un sentiment de nesiguranţă în rândul locuitorilor Bucureştiului.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei Capitalei, subvenţiile pentru Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice şi Regia Autonomă de Transport Bucureşti înseamnă aproximativ 30 la sută din cheltuielile de funcţionare a oraşului, respectiv aproximativ 270 de milioane de euro în 2013.

Ne puteți urmări și pe Google News

În cazul RADET, 45 la sută din costuri sunt subvenţionate de municipalitate, iar din preţul pentru gigacalorie, municipalitatea subvenţionează 46,9 la sută, adică 150,12 lei din 320 de lei.

"Primăria Capitalei a subvenţionat energia termică iarna trecută cu 487 de milioane de lei, lucru care se va întâmpla şi în acest an, sumele fiind deja prevăzute în buget. Primăria Capitalei plăteşte în locul populaţiei aproximativ 110 milioane de euro pe an", au precizat sursele citate.

În ceea ce priveşte situaţia RATB, 55 la sută din costuri sunt suportate de Primăria Capitalei, valoarea subvenţiei pentru această regie fiind în acest an de 440 de milioane de lei.

"În momentul de faţă, RATB funcţionează cu flota de vehicule programată în vederea realizării programului de circulaţie în condiţii normale", au mai spus reprezentanţii Primăriei Capitalei.

Totodată, sursele citate au mai arătat că s-a solicitat în mai multe rânduri managementului RATB să aplice un program de reducere a costurilor şi de creştere a veniturilor proprii "fără să pericliteze degradarea serviciului de transport public".

"Primăria Capitalei nu a avut posibilitatea legală să auditeze activitatea RATB, de aceea a solicitat primului ministru să trimită Corpul de control, pentru analizarea situaţiei economico-financiare a acestei instituţii", au mai spus reprezentanţii municipalităţii.

Consilierul general PDL Mircea Raicu a declarat joi, înaintea şedinţei Consiliului General al Municipiului Bucureşti, că RADET şi RATB sunt în pragul falimentului, transportul în comun şi căldura fiind "subfinanţate cronic" în mandatele primarului Sorin Oprescu.

"Dorim să tragem un semnal de alarmă, transportul în comun şi căldura fiind subfinanţate cronic în mandatele lui Sorin Oprescu. 540 de milioane de euro reprezintă datoria totală pe care Primăria Capitalei o are la cele două companii, RADET şi RATB", a spus Mircea Raicu.

Potrivit lui Raicu, Regia Autonomă de Transport Bucureşti a acumulat în acest an datorii de peste 160 de milioane de lei, iar în această iarnă autobuzele vor circula neechipate cu cauciucuri de iarnă.

Consilierul PDL a mai spus că Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice Bucureşti "se află practic în faliment", datoriile depăşind de mult 500 de milioane de euro.

Mircea Raicu i-a cerut primarului general să aloce bani din bugetul Capitalei "pe priorităţi" şi a subliniat că în anul 2008, când Sorin Oprescu îşi începea primul mandat, municipalitatea avea la RADET o datorie de bază de 70 de milioane de euro.

Consilierii generali au aprobat, joi, suplimentarea bugetului RATB cu 44 de milioane de lei, din fondul de rezervă bugetară, bani din care vor fi asigurate salariile angajaţilor, alţi 20 de milioane de lei fiind alocaţi suplimentar bugetului RADET.