PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Panorama

GIGANTUL zburător. Cum arată, în INTERIOR, ultimul avion supersonic RUSESC Tu-144, încă funcțional | GALERIE FOTO

Autor: | | 0 Comentarii | 1795 Vizualizari
Unele modele de avioane au avut menirea de a intra în istorie, chiar dacă s-au dovedit a fi niște proiecte eșuate. Iar un astfel de avion este Tupolev Tu-144.

Unele modele de avioane au avut menirea de a intra în istorie, chiar dacă s-au dovedit a fi niște proiecte eșuate. Iar un astfel de avion este Tupolev Tu-144.

Avionul supersonic de pasageri, precedat de celebrul model franco-britanic Concorde, a fost scos din uz, cu excepția unui singur ”exemplar”, Tu-144 USSR-77115, iar în întreaga istorie a modelului au fost construite doar 16 exemplare, conform English Russia.

În ianuarie 1962, design-ul conceput în URSS, de către biroul Tupolev, condus de Alexei Tupolev, era făcut public.

Primul zbor a avut loc la data de 31 decembrie 1968, lângă Moscova, cu două luni înaintea primului zbor al unui avion Concorde. Însă primul zbor supersonic a avut loc ceva mai târziu, pe 5 iunie 1969, iar pe 26 mai 1970, Tu-144 a devenit primul avion comercial care a atins o viteză de două ori mai mare decât cea a sunetului,.

A urmat, însă, o tragedie. Unul dintre avioanele Tu-144 s-a prăbuşit la Spectacolul Aviatic de la Paris, în 1973. Cu toate acestea, avioanele Tupolev 144 au fost introduse, oficial, în serviciul de transport de pasageri pe 1 noiembrie 1977.

În mai 1978, un alt avion Tu-144 s-a prăbuşit în timpul unui zbor test, iar toate aparatele au fost retrase din cadrul flotei de transport de persoane a URSS, după un total de doar 55 de zboruri efectuate.

Întregul proiect pare să fi fost un eșec. Cu toate acestea, Tu-144 a continuat să fie folosit ca avion cargo până în 1983.

Însă nici măcar atunci nu s-a încheiat povestea avionului, care a fost folosit în cadrul programului spaţial sovietic, pentru a antrena piloţii navetei spaţiale Buran, dar şi de către NASA, pentru studierea zborurilor supersonice.

Aflaţi, din galeria foto de mai sus, cum arată singurul avion Tupolev Tu-144 care se află, încă, în funcţiune și continuă povestea unui eșec.


Tag-uri: tu 144, tupolev, concorde, avion supersonic, urss, avioane urss, avion pasageri, avion supersonic pasageri
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului GIGANTUL zburător. Cum arată, în INTERIOR, ultimul avion supersonic RUSESC Tu-144, încă funcțional | GALERIE FOTO.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi