Cum se adaptează părinții noștri la noile tehnologii

Cum se adaptează părinții noștri la noile tehnologii

Tot mai mulți părinți sunt nevoiți să se adapteze la noile tehnologii și să învețe să le folosească, pentru a ține legătura cu copiii plecați la studii în alte localități.

Peste un sfert (27%) dintre persoanele adulte caută, cel puțin o dată pe săptămână, informații prin motoare de căutare, 21,9% trimit email-uri, 19,8% citesc știri pe internet, iar 17,3% utilizează mesageria instant, arată Studiul Național de Audiență Focus - SNA-Focus realizat în perioada august 2012 – august 2014. Totodată, conform aceluiași studiu, doar 18,5% au cel puțin un cont pe o rețea de socializare sau un blog.  

Mai mult, trei din cinci părinți intră zilnic pe internet, iar dintre aceștia patru din cinci au, de cele mai multe ori, nevoie de ajutorul copiilor, arată datele obținute din chestionarul completat în cadrul proiectului #parintilascoala, realizat de Orange România.

Un studiu publicat de Eurostat în 2012 arăta că principalul motiv al neutilizării internetului de către europeni era vârsta: două treimi dintre cetățenii Uniunii Europene cu vârste cuprinse între 65-74 de ani și aproape jumătate dintre cei ce 55-64 de ani neutilizând deloc internetul.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Digitalizarea și-a facut simțită prezența de câțiva ani și a devenit parte din viața noastră. Familiile care au copii la studii în alt oraș sau în altă țară aleg deja să se vadă prin intermediul aplicațiilor video pe mobil sau pe laptop. În plus, este mult mai ușor acum să transmitem tuturor celor dragi, în timp real, o fotografie sau o impresie despre un oraș pe care îl vizităm”, comentează Julien Ducarroz, directorul comercial al Orange România.

Ce informații caută părinții pe internet

Studiile indică faptul că generația adultă caută informații pe internet folosindu-se de motoarele de căutare. Tipurile de site-uri cu cel mai mare nivel de interes pentru ei sunt: sănătate și medicină (19,9%), educaționale (13,8%), artă și cultură (12,3%), precum și divertisment (10,3%), spun reprezentanții companiei de telecomunicații.

Totodată, una din cinci persoane din această categorie de vârstă are un cont pe o rețea de socializare sau pe o platformă de blogging/microblogging. Facebook este unul dintre instrumentele preferate de comunicare cu prietenii, însă procentul persoanelor de peste 45 de ani care îl utilizează este încă destul de redus.

În ceea ce privește utilizarea smartphone-urilor în diferitele zone ale României, „vedem că populaţia urbană este deja o populaţie digitală, în timp ce în mediul rural se folosesc preponderent telefoane din generații mai vechi, de multe ori fără acces la internet”, spune reprezentantul companiei de telecomunicații.

Pentru ca o persoană de peste 45 de ani să învețe să folosească internetul și noile tehnologii nu este suficient doar să cunoască instrumentele și modalitățile de accesare, ci este necesar și exercițiul, până când ei ajung să aibă încredere că se pot descurca singuri, spune Julien Ducarroz.

Orange România va organiza în următoarea perioadă o tabără pe teme digitale la care vor participa zece părinți care vor învăța limbajul comun și practicile uzuale comune pentru utilizarea noilor tehnologii. Persoanele au fost selectate în urma unei campanii în care s-au înscris 100 de povești ale tinerilor despre aventurile părinților în era digitalizării.