PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Administratie Locala

Cum se fac autostrăzi la noi: fără autorizație de construcție

Autor: | | 2 Comentarii | 1788 Vizualizari
14-08/clipboard01_16-465x390
Lucrul pe tronsoanele 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj - Deva se desfășoară la întâmplare, în absența actelor legale. Muncitorii se lovesc de obstacole și afectează culturile țăranilor. Ministerul Transporturilor recunoaște, dar se spală pe mâini.

Două porțiuni din autostrada Lugoj – Deva nu au autorizație de construcție, deși constructorii șiau început treaba de luni bune. Lucrările sunt destul de avansate mai ales pe lotul 4. Ministerul Transporturilor (MT) recunoaște anomalia, însă nu o motivează nicicum.

După cum spune primarul comunei Brănișca, Lazăr Teodor, porțiunile de autostradă nu au nici măcar proiecte tehnice aprobate. Lipsa acestor documente favorizează, spune primarul amintit, abuzuri mai ales din partea firmelor care lucrează pe tronsonul 4 (Ilia – Șoimuș).

„Toată lumea știe că executanții lucrărilor la autostradă nu au nici proiect tehnic aprobat și nici autorizație de construcție, dar nu înțeleg de ce se feresc s-o spună. În comuna Brănișca, în lipsa acestor documente, constructorii împrăștie pământ pe terenurile oamenilor, chiar și pe culturi. Sunt tot felul de încurcături. Eu ar trebui să dispun oprirea lucrărilor, dar apoi aș fi acuzat de subminarea economiei naționale”, spune primarul comunei Brănișca, Lazăr Teodor.

Proiect pe Google Earth

Edilul-șef din Brănișca susține că înainte de a se apuca de lucru pe lotul 4 constructoii nu i-au prezentat niciun proiect detaliat: „Eu cred că au trasat două linii pe Google Earth, la distanță de 70 de metri una de cealaltă, și au zis «Pe aici ar trebui să treacă autostrada », iar acum se lovesc de tot felul de obstacole. Am întâmpinat probleme și cu amplasarea traversărilor pentru drumurile comunale. Le-am atras atenția și în ceea ce privește captările de apă, ca să nu ne trezim apoi că provocăm cine știe ce nenorociri. Mai rău, s-a aprobat până acum exproprierea unei suprafețe totale de 52 de hectare, dar încă 17 hectare de pe raza comunei ar trebui să fie expropriate de stat, dacă statul dorește să fie corect cu oamenii din comună”.

Ministerul recunoaște, dar se spală pe mâini

În urma unei adrese înaintată de Evenimentul zilei, referitoare la problemele de pe tronsoanele 3 și 4 ale autostrăzii Lugoj – Deva, Ministerul Transporturilor admite că nu a emis încă autorizații pentru executarea lucrărilor. În același răspuns al MT se arată că, pentru două porțiuni ale lotului 3, pe 22 iulie, anul acesta, s-a depus documentația necesară emiterii autorizației de construcție. Nu se precizează însă nimic despre lotul 4 și nici nu se explică de ce s-a lucrat în absența autorizaților de construcție.

Ministerul Transporturilor arată că problemele legate de exproprieri și proiecte tehnice cad în sarcina Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale. De luni bune, biroul de presă al CNADNR nu mai răspunde însă la aproape nicio solicitare a „Evenimentului zilei”.

Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva (între Holdea și Ilia) este construit de asocierea Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones și Arcadis Eurometudes SA, la un preț licitat de 580 de milioane de lei. Lotul 4 (între Ilia și Șoimuș) va costa cel puțin 420 de milioane de lei, iar lucrările sunt executate de asocierea Spedition UMB – Tehnostrade.


Tag-uri: Deva, lugoj, tronsoane, autostrada, autorizație de construcție, Ministerul Transporturilor, Brănișca, Lazăr Teodor, Google Earth, Teloxim
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cum se fac autostrăzi la noi: fără autorizație de construcție.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi