Protecţia Consumatorului

Cum se face portarea unui număr de telefon

Autor: | miercuri, 29 iulie 2009 | 3 Comentarii | 0 Vizualizari
Completaţi o cerere-tip şi veţi trece la noua reţea în cel mult o lună.

Portarea numărului de telefon nu este un proces prea complicat, însă implică parcurgerea câtorva etape. În primul rând, asiguraÅ£i-vă că pentru serviciile actuale de telefonie contractul e încă în vigoare ÅŸi că sunteÅ£i titularul sau reprezentantul legal al acestuia. Apoi, trebuie să completaÅ£i o cerere-tip cu datele personale, care trebuie să fie identice cu cele din ultima factură de servicii emisă de operatorul de la care „plecaÅ£i”. Schimbarea furnizorului de servicii de telefonie nu implică obligatoriu ÅŸi portarea numărului, acesta realizându-se doar la cererea expresă a clientului.

Dreptul de a vă răzgândi


„Cererea de portare ne mandatează să efectuăm toate demersurile pentru rezilierea contractului privind serviciile de telefonie încheiat între un consumator ÅŸi furnizorul anterior. Portarea numărului implică automat ÅŸi încetarea contractului cu vechiul furnizor de telefonie, în acord cu clauzele contractuale. Prin urmare, transferul la un alt furnizor nu-l scuteÅŸte pe abonat de respectarea prevederilor menÅ£ionate în contractul încheiat cu furnizorul iniÅ£ial”, atenÅ£ionează Ariana Badin, manager PR al UPC.

După aceea, furnizorul la care vreÅ£i să vă transferaÅ£i vă va contacta pentru a vă anunÅ£a data exactă ÅŸi intervalul orar în care se va efectua portarea ÅŸi când trebuie să mergeÅ£i să semnaÅ£i contractul. „Serviciul va fi întrerupt pentru patru sau cinci ore, pentru ca furnizorul să poată opera portarea, timp în care nu veÅ£i putea da sau primi telefoane. Pentru portarea numerelor fixe, trebuie să fiÅ£i acasă în intervalul stabilit cu furnizorul. Pentru portarea numerelor mobile, trebuie să mergeÅ£i la una dintre reprezentanÅ£ele furnizorului la care vreÅ£i să deveniÅ£i abonat, pentru a ridica noua cartelă SIM, cu acelaÅŸi număr de telefon”, afirmă reprezentanÅ£ii Orange.

SpecialiÅŸtii vă recomandă să nu trimiteÅ£i cereri de portare către mai mulÅ£i furnizori. În plus, oficialii companiei Cosmote spun că cei care au solicitat portarea au dreptul de a o anula cu maxim 24 de ore înainte de momentul stabilit pentru portare.

SFATURI

Atenţie la clauzele din contractul actual!

CLAUZE SPECIALE. VerificaÅ£i cu atenÅ£ie contractul pe care îl aveÅ£i cu furnizorul actual, căci s-ar putea să existe clauze de reziliere sau anumite condiÅ£ii de încetare a furnizării serviciilor.

TERMENUL. StabiliÅ£i împreună cu operatorul data la care vreÅ£i să se efectueze portarea. În condiÅ£ii normale, termenul ar trebui să fie de zece zile lucrătoare de la depunerea cererii, dar nu mai devreme de ziua a 7-a ÅŸi nu mai mult de 30 de zile lucrătoare.

CARTELE PREPLĂTITE. Creditul rămas neutilizat nu va fi transferat.

DOSARUL. Cererea-tip trebuie depusă la operatorul spre care vreţi să portaţi numărul. Dosarul trebuie să mai cuprindă o copie după actul de identitate şi una după ultima factură emisă de furnizorul donor.
Tag-uri:


SPUNE-TI PAREREA

Libertatea

RTV

Realitatea

B1

Stiri pe surse

Unica

Ziare.com

Capital

Doctorul Zilei

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.